Pénzzel támogatja ügyfeleit a Mollie

Kedden jelentette be, hogy finanszírozási szolgáltatással bővíti kínálatát a holland fintech cég, a Mollie. A megoldás keretein belül jelentős készpénzelőleghez juthatnak a jelentkező vállalati ügyfelek.

A Mollie Capital névre keresztelt szolgáltatást eleinte Belgiumban és Hollandiában vezetik be. A vállalati ügyfelek akár 250 ezer eurónyi készpénzelőleget is kaphatnak. A hitelbírálat során fontos a Mollie-val kialakított stabil kapcsolat, az egyik bírálati szempont például a platformon vezetett tranzakciós történet.

A Mollie az egyik leggyorsabb ütemben növekvő fizetési szolgáltató Európában. Már több mint 130 ezer kereskedőnek biztosít fizetési megoldásokat a kontinens számos pontján. A vállalat tavaly 800 millió dollárnyi befektetéshez jutott Series C finanszírozási fordulója során, értékét akkora 6,5 milliárd dollárra becsülték.

A szolgáltatás kialakítása során kiemelt figyelmet kapott a gördülékenység és a kényelem. A hiteltermék igénylése csak néhány kattintást vesz igénybe a Mollie vezérlőfelületén. Pozitív elbírálás esetén akár az igénylés napján is folyósíthatják a pénzt. Egy egyszeri díj után a törlesztőrészleteket az ügyfelek napi bevételeiből vonják le. Ez azokra a tranzakciókra vonatkozik, amelyek a vállalat fizetési hálózatán keresztül mennek végbe.

Néhány ügyfél már igénybe is vehette a Mollie Capitalt. Egy webshopot üzemeltető cégvezető a következőképp nyilatkozott a szolgáltatásról:

„Egy növekvő vállalatként a Mollie Capital teljesen megváltoztatta azt, ahogy finanszírozáshoz jutunk. A törlesztőrészletek automatikus kifizetésével nem kell a tervezés vagy a fizetés elmulasztása miatt aggódnunk, így vállalkozásunk növekedésére összpontosíthatunk.”

Fényes jövő előtt állhat a Mollie

Eddig elsősorban fizetési szolgáltatásai révén vált ismertté a Mollie. A finanszírozási terjeszkedés azonban egy új fezetet nyit a vállalat életében. Specialista helyett ugyanis átfogó pénzügyi szolgáltatóvá válik a cég, példát véve a PayPalról és a Stripe-ról.

A hitelezés felé való nyitás egy logikus döntés volt a vállalat részéről. A fizetéssel már eleve egy olyan területet fedett le, amely elengedhetetlen az online vállalkozások üzletviteléhez. A finanszírozás emellett ugyancsak egy kulcsfontosságú terület a vállalati ügyfelek életében.

A kis- és középvállalatok (KKV-k) általánosan alulfinanszírozottak. Mivel a bankok jelentős információs hátrányban vannak a KKV-ügyfelek hitelképességével kapcsolatban, kevesebb hitelt ítélnek meg nekik, mint amennyire szükségük lenne. Ez pedig visszaveti a szegmens növekedését, ami nagy hatással van a fejlett piacok gazdaságára.

A fintech szektor több szereplője is dolgozik már a probléma megoldásán – klasszikus hitelezőktől mesterséges intelligenciát alkalmazó adatelemző cégekig. A Mollie maga is gazdag adatvagyonon ül fizetési szolgáltatásainak köszönhetően. Sőt, nyáron együttműködésbe kezdett a Plaiddel, egy open banking szolgáltatóval, így erre a kapcsolatra is bátran építkezhet és banki adatokhoz is hozzáférhet. Összességében a Mollie-nál elméletben megvannak a szükséges eszközök ahhoz, hogy sikeres hitelező legyen. Most már csak meg kell várnunk, hogy mit hoz a gyakorlat.

(Címlapkép: Mollie)