Újabb KKV bank feltörőben

552 millió dollárt vont be legújabb finanszírozási körében a Qonto. Ez a francia technológiai szektor történetének egyik legnagyobb tőkeemelése, melynek következtében a Qonto értékeltsége 5 milliárd dollárra emelkedett.

A Qonto egy vállalkozásokra, azon belül is elsősorban KKV-kra és egyéni vállalkozókra szakosodott challenger bank, amely Európa négy országában van jelen. A vállalat Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban összesen 220 ezer klienssel rendelkezik. A Qonto sikere a kockázati tőkealapok legnagyobbjait is lenyűgözte, így mostani finanszírozási körükben a Tiger Global és a TCV is részt vett. Az alapító-vezérigazgató, Alexandre Prot szerint nem terveznek leállni, a friss tőke segítségével 2025-re elérnék az 1 milliós ügyfélszámot. 

A Qonto egyike az öreg kontinens legnagyobb fintech szereplőinek a KKV banki szegmensben. A szolgáltatás nem csupán Európában, de a tengerentúlon is hatalmas érdeklődést generál manapság, elég a Brex vagy a Ramp sikereire és példátlanul gyors növekedésére gondolnunk. A Qonto annak idején egy egyszerű vállalati bankszámlát kínált ügyfeleinek, ami minden európai KKV számára egy kulcsfontosságú banki szolgáltatásnak minősül. Az egyszerű regisztráció a szolgáltatás egyik fontos előnyének számít a kezdetektől, az új kliensek ugyanis néhány perc alatt egy helyi IBAN-hez juthatnak, mindenféle komolyabb nehézség nélkül. Ezt követően a bankkártya igénylés is gyorsan végrehajtható. 

A Qonto eleinte nagyban támaszkodott harmadikfeles banki partnerére, a Treezorre. A fintech végül leadta kérelmét egy saját pénzforgalmi intézményi licenszre, amit sikeresen meg is szerzett, így 2020 óta minden ügyfelét saját pénzügyi engedélyével szolgálja ki. Ezt követően a termékfejlesztés került a középpontba, így mára bankszámláik három külön terméket foglalnak magukba: ezek a hagyományos banki szolgáltatások, a könyvelői funkciók és a költségmenedzsment megoldások. Az ügyfelek könnyedén szinkronizálhatják az általuk használt könyvelői szoftvert bankszámlájukkal, így kevesebb adminisztratív teendőt kell végezniük. 

Ami a költségmenedzsmentet illeti, a vállalatvezetők fizikai, virtuális és egyszer használatos bankkártyákat adhatnak munkavállalóiknak. Lehetőség van költési limitek beállítására, a munkavállalói költések jóváhagyására és számos további funkció használatára, melyek hozzájárulnak az átláthatóbb és hatékonyabb vállalati költségkezeléshez. Az ügyfelek havidíjat fizetnek a szolgáltatásért, ennek összege az egyszerűbb egyéni vállalkozói számlák esetén alkalmazott 9 eurótól a nagyvállalatoknak felszámított 249 euróig terjedhet. 

A Qonto bevételeire az is jó hatással van, hogy sok ügyfelük velük alapította meg a cégét, vagyis annak létrehozásakor nyitottak számlát a Qontónál, ahol elhelyezték a bejegyzéshez szükséges betétet. A vállalat 220 ezer ügyfelének nagyjából harmada járt el így, vagyis ők működésük első percétől a startup ügyfeleinek vallhatják magukat. Szintén jelentős fegyverténynek mondható, hogy a maradék kétharmad, aki csak később nyitott számlát a vállalatnál azóta bezárta a máshol vezetett számláit és mostanra kizárólag a Qontónál bankol. Ezek a mutatók egyértelmű bizonyítékai annak, hogy az ügyfelek elégedettek a szolgáltatással, amely képes hatékonyan kiszolgálni minden pénzügyi szükségletüket. 

A most bevont tőkét a vállalat a csapat bővítésére használja majd fel elsősorban, így a munkavállalók száma a mostani 500 helyett 2025-re 2000 körül mozog majd. A Qonto emellett komolyabb befektetéseket eszközöl majd meglévő piacain, a vállalatvezető Prot szerint legalább 100 millió eurót forgatnának vissza a négy európai országban, ahol jelen vannak. Ezzel együtt 2023-ban újabb európai piacokra törne be az egyik legígéretesebb francia fintech.

Forrás: TechCrunch

Bátorfi Botond