Új csalásmegelőző funkcióval bővül a Monzo

A Monzo bevezetett egy alkalmazáson belüli funkciót, amely segít az ügyfeleknek megkülönböztetni, hogy valódi banki alkalmazottal beszélnek-e vagy egy csalóval.

Sok csaló tesz úgy, mintha egy megbízható szervezettől – például egy banktól – hívná az ügyfelet és rávegye, hogy küldjön neki pénzt. 2022-ben 45 367 pénzügyi csalással kapcsolatos esetet jelentettek az Egyesült Királyságban, ami összesen 177,6 millió fontos veszteséget eredményezett. Májusban egy Santander Bank ügyfél 60 000 fontot bukott el, miután átutalta az összeget egy bűnözőnek, aki a bank csalásmegelőzési vezetőjét, Chris Ainsley-t utánozta.

Az ilyesfajta csalások megelőzése érdekében a neobank új funkciója lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ellenőrizzék a hívás státuszát az alkalmazáson belül, amely megmutatja, hogy valóban a bank egyik munkatársa beszél-e velük abban a pillanatban.

“Ha a ‘Monzo hívás státusz’ azt mutatja, hogy nem a Monzo csapat egyik tagja beszél veled, azonnal tedd le és jelentsd nekünk!”

– mondja Priyesh Patel, a Monzo biztonsági csapatának vezetője.

Azok az ügyfelek, akik használják ezt a funkciót, egy narancssárga ikont látnak egy keresztbe tett telefonnal. Rajta az alábbi üzenet szerepel: “Nem mi beszélünk veled, ha valaki azt mondja, hogy a Monzótól van, tedd le azonnal.”

Amikor egy felhasználónak éppen nincsen internet-hozzáférése, egy szürke ikon jelenik meg egy keresztbe tett telefonnal az alábbi üzenettel: “Nincs internet, ne vedd fel. Biztonságosabb nem fogadni hívásokat olyantól, aki azt mondja, hogy a Monzótól hív.”

A Monzo hangsúlyozza, hogy soha nem hívja fel ügyfeleit anélkül, hogy először az alkalmazáson belüli csevegésen keresztül ne egyeztetne velük.

(Forrás: Finextra)

(Borítókép: Depositphotos)