Sok pénz van a biztosítási startupokban

Múlt héten a legtöbb cég hitelekhez folyamodott – de nem mindegyik. Két nagy insurtech név is jelentős összeget kapott befektetőitől, mellettük pedig ismét előtérbe került a fintech pozitív társadalmi hatása. A hét három legnagyobb tőkebevonása a Bolttech, a Wefox és az M-KOPA neveihez fűződik.

A Bolttech, egy insurtech cég 196 millió dollárt vont be 1,6 milliárd dolláros értékeltség mellett. A régi és az új világ találkozását tökéletesen szemlélteti a tény, hogy Japán első biztosítási vállalata, a Tokio Marine vezette a befektetési kört.

A vállalat lényegében egy digitális biztosítási piacteret üzemeltet, amelyen zökkenőmentes interakciókat tesz lehetővé az ügyfelek, a biztosítók és más érdekelt felek között. Több biztosítási ágazatban is tevékenykedik, beleértve a járműbiztosítást, életbiztosítást, egészségbiztosítást és az egyéb speciális biztosításokat.

A mesterséges intelligencia, gépi tanulás és adatelemzés segítségével személyre szabott biztosítási megoldásokat képes kínálni, amelyek az egyes személyek vagy vállalkozások egyedi igényeihez igazodnak.

Európában is tarol az insurtech

Mintha a Wefox más világban élne. A német insurtech vállalat sorra zárja le az elismerendő tőkebevonási köröket, míg a többi piaci szereplő nehezen jut forrásokhoz. Múlt héten 55 millió dollárt kapott a JPMorgantől és a Barclays-től.

A cég kínálatában három fő termék található: egy gépjármű-biztosítás, egy felelősségbiztosítás, valamint egy lakásbiztosítás. Az insurtech szolgáltatásokhoz híven mind könnyen elérhető digitálisan, gyorsan és egyszerűen igénybe lehet venni őket, valamint transzparens árazású, rejtett díjak nélkül. A vállalat sikereiben nagy szerepet játszik üzleti modellje: egyszerre értékesíti biztosításait közvetetten és közvetlenül is.

Németországban egy 3 ezer főt számláló független bróker hálózata van a vállalatnak saját alkalmazottai mellett. Ausztriában és Svájcban már csak saját brókerei árulják termékeit. Julian Teicke alapító-vezérigazgató szerint ez a hibrid megközelítés segítette elő az ügyfélbázis gyors növekedését és ezzel a bevételek gyarapodását is.

Fintech segít ott, ahol a hagyományos pénzügy nem

A sort az M-KOPA, egy kenyai hitelező zárja. A befektetési köre 55 millió dollárnyi tőkét és egy több mint 200 millió dolláros hitelkeretet hozott.

Hitelezési tevékenysége az általa értékesített termékek és szolgáltatások finanszírozása köré épül. Többek között okostelefonokat és napelemes rendszereket, valamint hiteleket és egészségbiztosításokat is értékesít. Rugalmas hitelezési modelljével a fenti termékekre mikrohiteleket helyez ki csekély összegű előleg ellenében, ezzel segítve az ügyfelek hiteltörténetének folyamatos felépítését.

(Forrás: CNBC, Crunchbase, Finextra, TechCrunch)

(Címlapkép: Depositphotos)