Nem érzi meg a gazdasági kihívásokat az insurtech óriás

A fintech szektorhoz hasonlóan több alszektorban is jelentősen visszaesett a befektetések összértéke. Ennek ellenére a Klarna 800 millió dolláros befektetési fordulója után egy újabb óriási tőkebevonásra is sor került a héten. Egy insurtech vállalat, a Wefox 400 millió dollárral gyarapította vagyonát.

A német biztosítási szektor egyik prominens szereplőjévé nőtte ki magát a Wefox 2015 óta. Legújabb tőkebevonási fordulójával 50 százalékkal nőtt a vállalat értéke, 3 milliárdról 4,5 milliárd dollárra. A vállalat tavaly megkétszerezte bevételeit, melyek 320 millió dollárt tettek ki. Idén négy hónap alatt már 200 millió dollárnál tartanak. A bevételnövekedéshez nagymértékben hozzájárul az ügyfél-akvizíció – nemrég érte el a 2 millió ügyfelet a Wefox.

A kínálatban három fő termék található: egy gépjármű-biztosítás, egy felelősségbiztosítás, valamint egy lakásbiztosítás. Az insurtech szolgáltatásokhoz híven minden termék könnyen elérhető digitálisan, gyorsan és egyszerűen igénybe vehető, valamint transzparens árazású, rejtett díjak nélkül. A vállalat sikereiben mégsem a termékfejlesztés, hanem az üzleti modell játssza a legnagyobb szerepet.

A Wefox egyszerre értékesíti biztosításait közvetetten és közvetlenül is. Németországban egy 3 ezer főt számláló független bróker hálózata van a vállalatnak saját alkalmazottai mellett. Ausztriában és Svájcban már csak saját brókerei árulják termékeit. Julian Teicke alapító-vezérigazgató szerint ez a hibrid megközelítés segítette elő az ügyfélbázis gyors növekedését és ezzel a bevételek gyarapodását is.

A vállalatnak mellesleg nincs is óriási szüksége a jelenlegi befektetésre. Tavaly már bevont 650 millió dollárt, a mostani tőkebevonási forduló főleg a befektetői érdeklődés miatt ment végbe. Mindenesetre a készpénztartalékok növelése jól fog jönni a jelenlegi, bizonytalan gazdasági környezetben. Ha a jelenlegi tevékenység fenntartásához nincs is szükség újabb forrásokra, a növekedéshez már jelentősen hozzájárulhat a friss tőke – akár új piacokra való terjeszkedés, akár versenytársak felvásárlása kapcsán.

Forrás: TechCrunch

Qayum Dániel

Borító: Wefox