Segítség a drága hitelek és magas infláció idején

Új szolgáltatást mutatott be a MogoPlus, egy banki tranzakciós adatokat elemző cég. A „Mortgage Stress Predictor”, magyarul „Jelzáloghitel Teher Előrejelző” pontosan arra képes, amit a neve is sugall. Megmutatja, hogy milyen hatással vannak a változó kamatlábak és az infláció a jelzáloghitelek törlesztésére.

A megoldás bankoknak és egyéb hitelintézeteknek nyújt segítséget ügyfeleik hitelképességének pontosabb felmérésében. Az emberek bevételeit és kiadásait elemezve azt vizsgálja, hogy az emelkedő kamatlábak és infláció mellett mennyire romlik a törlesztési képességük jelenlegi költési szokásaik fényében.

A MogoPlus lehetővé teszi vállalati ügyfelei számára, hogy prediktív adatokon keresztül hozzanak megalapozott döntéseket. A fintech cég átfogó, egyedi hiteltermékekre szabott megoldásokat kínál hitelezőknek. Ilyenek a lakáshitelek, a hitelkártyák, a személyi kölcsönök, a BNPL, a jelzáloghitel refinanszírozási ügyletek, valamint az üzleti hitelezés.

Ez kifejezetten akkor releváns, amikor egy ügyfél szeretné refinanszírozni már felvett hitelét, azaz felvenne egy új hitelt a régi törlesztésére, kedvezőbb feltételekkel. Ausztráliában, ahol a MogoPlus tevékenykedik, idén jelentős refinanszírozási aktivitást várnak. Az ausztrál jegybank adatai szerint 800 ezer jelzáloghitel feltételeit tárgyalhatják újra, 500 milliárd ausztrál dollár összértékben.

Mindemellett a MogoPlus szolgáltatása képes felismerni azokat, akiknek már most is nehezére esik a törlesztőrészletek kifizetése. Azonosításukkal megadja a lehetőséget a hitelezőknek, hogy időben kapcsolatba lépjenek a kiszolgáltatott ügyfelekkel. Ennek köszönhetően még időben, a törlesztési problémák további súlyosbodása előtt találhatnak egy kölcsönösen előnyös megoldást.

Amikor az ügyfelek megtartásáról van szó, az egyik első dolog, amit egy hitelezőnek meg kell tennie az az, hogy jobban megértse az egyes hitelfelvevőket. A „Jelzáloghitel Teher Előrejelző” lehetővé teszi a bank számára, hogy megelőzze a problémákat, és proaktív intézkedéseket tegyen az adott ügyfél megsegítésére.

– Mike Page, vezérigazgató, MogoPlus

(Forrás: The Fintech Times)

(Címlapkép: Depositphotos)