Összefogott egy nagybank és egy edukációs startup

Közös alkalmazást dob piacra Hollandiában az ABN AMRO és a Gimi. A holland nagybank és a svéd edukációs startup egy gyermekeknek szánt pénzügyi edukációs felülettel jelentkezik, amely össze lesz kötve az ABN AMRO bankszámláival.

A Gimi egy 7 és 13 év közötti gyermekeknek szánt személyes pénzügyi edukációs alkalmazás és zsebpénzkártya-szolgáltató. A startupot még 2015-ben alapította Philip Haglund labdarúgó. A Gimi elmúlt hét éve kifejezetten sikeresnek mondható, az alkalmazást már másfél milliószor töltötték le.

Az ABN AMRO most saját brandjével összekötve hozza el a Gimi szakértelmét Hollandiába. Pontosabban a Gimi Superskills Pro feliratkozási csomagja lesz elérhető ingyen, az ABN AMRO márkájával és egyes pénzügyi szolgáltatásaival kiegészítve.

Az edukációs szolgáltatások között online leckék és pénzügyi kihívások sora, valamint egy Piggy névre hallgató alkalmazáson belüli pénzügyi asszisztens is található. A bank fiatal ügyfelei bankszámlájukat is összeköthetik az alkalmazással open banking alapon. Ezáltal elméleti tudás mellett gyakorlati tapasztalatot is szerezhetnek.

A kollaboráció fő célja a pénzügyi készségek és ismeretek fejlesztése a holland fiatalság körében. A közoktatásban nem jellemző a pénzügyi edukáció. Így a zsebpénzkezelés vagy a pénzkereseti lehetőségek megismerése a Gimi alkalmazásában számos hasznos folyamatot indíthat el a fiatalok között, amely egyébként nem következne be.

A pénzügyi szektorban egyre többen ismerik fel, hogy szerepet kell vállalniuk a jövő klientúrájának megfelelő felvilágosításában. A családi pénzügyekre szakosodott GoHenry például töretlenül jelentkezik újabb és újabb megoldásokkal. De van példa inkumbens megoldásokra is, elég a Royal Bank of Canada alá tartozó Mydoh alkalmazására tekinteni.

Forrás: AltFi, Finextra

Qayum Dániel