Nagy sikereket ért el, egy év után csendben eltűnik

Felszámolja a Klarna Kosma open banking márkát a Klarna. Elsősorban egy marketing húzásról van szó, ugyanis a vállalat továbbra is folytatja nyílt bankolási tevékenységét, valamint a márka vége nem jár elbocsátással sem.

Egészen 2014-ig nyúlik vissza a Klarna open banking kezdeményezéseinek története. Akkor vásárolt fel ugyanis egy német nyílt banki szolgáltatót, a Sofortot. A vállalat ezután évekig fejlesztette képességeit házon belül, mígnem tavaly a nyilvánosság számára is elérhetővé tette megoldásait.

Tavaly tavasszal indult el a Klarna Kosma, a vállalat open banking üzletága. Segítségével az ügyfelek 24 ország 15 ezer bankjához kapcsolódhattak egyetlen API-n keresztül. Számlaösszesítő szolgáltatásai mellett fizetési megoldásokat is kínált az üzletág.

Számos sikeres open banking együttműködés fűződik a Klarna Kosmához. A Krea hitelezési platformmal együtt a korábbiaknál több kis- és középvállalkozásnak tudtak hiteleket kihelyezni, kedvezőbb feltételek mellett. Emellett a Bud aktív felhasználóinak számát 52 százalékkal tudta növelni egy partnerség révén.

Egyes értesülések szerint nem is az üzletág sikerességével van a gond. Mi több, éppen a kiemelkedő teljesítmény miatt akarják szorosabban összekötni az open banking megoldásokat a fő Klarna márkával.

Úgy döntöttünk, hogy külön márkaként indítjuk el, és saját identitást adunk neki. Mivel olyan jól sikerült, sok részét a szélesebb Klarna márka alá vonjuk.

– nyilatkozta egy forrás a Klarna Kosmáról.

Rá is férnek a sikerek a Klarnára. A vállalat egy kihívásokkal teli évet zárt 2022-ben. Értékeltsége 45,6 milliárd dollárról 6,7 milliárd zuhant, valamint 1 milliárd dollár veszteséget termelt. Idén májusban már pozitív fejlemények érkeztek a fintech óriás felől. Az első negyedévben feleakkora veszteséget termelt, mint egy évvel korábban. Emellett a vállalat állításai szerint jó úton halad a havi nyereséges működéshez, amit a második félévben érhet el még idén.

(Forrás: Tech.eu)

(Címlapkép: Klarna)