Médiabevételekre hajt a Revolut

A Revolut megosztaná ügyféladatait reklám partnereivel, amely révén új bevételi forrásokhoz jutna. Egy volt TikTok felsővezetőt is felvett a cég és jelentős befektetéseket tervez az új üzletágba. A fintech brit banki engedélye továbbra is függőben van, ami szerepet játszhat abban, hogy új bevételi lehetőségek után néz a neobank.

A Revolut ismét új piacok után néz

A Revolut egyértelmű céljává tette, hogy jelentős bevételre tegyen szert reklámfelületek értékesítéséből. Ennek érdekében csatlakozott Inam Mahmoodot is a céghez, aki a brit TikTok korábbi e-kereskedelmi kapcsolatokért felelős vezetője volt. A médiastratégia beindításának 30 fős értékesítési csapattal vág neki a fintech.

“Akár lehetnénk egy média vállalkozás is, hiszen van egy közönségünk és a tagokra vonatkozó adatainkat monetizálni tudjuk. Ismerjük, hogy a felhasználók hogyan navigálnak az alkalmazáson belül és vannak információink az érdeklődési körükről is a kattintásaik alapján”

– mondta Antoine Le Nel, a Revolut növekedési vezetője

A szolgáltatás iránt a vezető tájékoztatása szerint már van érdeklődés különböző hirdetők és brandek részéről, illetve futnak belső tesztek a célzott hirdetésekkel kapcsolatban. A Revolut célja a közöltek alapján az, hogy része legyen felhasználói napi rutinjának a Revolut alkalmazás használata, csakúgy, mint az emailek vagy az Instagram megnyitása. Ez elengedhetetlen lenne, ahhoz, hogy kellő mértékű bevételhez jusson a cég a reklámfelületek értékesítéséből.

Belső, meg nem erősített információk szerint a Revolut 2026 végéig 300 millió angol font bevételt vár a média szegmenstől. Összehasonlításképpen, a cég teljes bevétele 923 millió angol font volt 2022-ben.

Befektetői nyomás

A Revolutnál brit banki engedélyének megszerzése 3 éve húzódik (ezt egyébként általában egy év alatt megadják az arra jelentkezőknek). Az engedély hiányában a Revolut nem folytathat hitelezési tevékenységet, és nem részesülhet az Egyesült Királyság betétbiztosítási rendszerének előnyeiből sem. Ez pedig létfontosságú a fenntartható profitabilitás eléréséhez, amelyet a cég befektetői elvárnak. Ennek következtében több befektető – például a Molten Ventures és a Schroders – leértékelte részesedésének értékét a cégben. 

Ez a trend azonban az idén változni látszik nemrég a Schroders pozitív hírt közölt: 3 milliárd dollárra növelte Revolut részesedése becsült értékét, ami 45 százalékos felértékelést jelent. A Revolut becsült értéke ezzel 17,7-ről 25,7 milliárd dollárra nőtt. 

Az érteknövekedés hátterében az elmúlt hónapok sikerei és új termékei állhatnak. Ezek között említhető az eSIM szolgáltatás elindítása, a mexikói banki licensz megszerzése, a 40 milliós ügyfélszám elérése vagy a Revolut People bejelentése. A média piac egy következő elem lehet a fintech diverzifikációs stratégiájában, amit a brit banki licensz hiánya miatt kieső bevételek alternatívájaként céloz meg.

(Forrás: Financial Times)