Újabb mérföldkövet ért el a Revolut

Már több mint 40 millió ügyféllel rendelkezik a Revolut világszerte – derült ki a neobank egyik munkatársának LinkedIn-posztjából. Óriási szám, de mit is jelent pontosan? Kicsivel több mint egy éve már utánajártunk, majd most újra megkerestük a Revolutot – és most több sikerrel jártunk.

Elképesztő mértékben növekszik a Revolut. Már december óta várja a piac a hivatalos bejelentést a 40 millió ügyfél eléréséről. A Bloomberg ugyanis ekkor számolt be arról, hogy hetente 300 ezer új felhasználója van a Revolutnak, és rohamosan közeledik a mérföldkőhöz.

Az ügyelek 70 százaléka, 28 millió ember európai uniós lakos. A pénzügyi szuperapp kiterjedt nemzetközi jelenléte azonban az EU-n kívül is további jelentős növekedésnek ad teret. Az Európai Gazdasági Térség mellett Ausztráliában, Brazíliában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Japánban, Svájcban, Szingapúrban és Új-Zélandon nyújt teljeskörű szolgáltatásokat.

Az alkalmazás egy limitált verzióját Chile, Észak-Macedónia és Moldova mellett 11 ázsiai ország lakosai is használhatják. Nemrég pedig a világ legnépesebb országában, Indiában is bevezetett egy kezdeti, utazási fókuszú szolgáltatáskört.

Mit is jelent a 40 millió ügyfél?

Kicsivel több mint egy éve – amikor a Revolut ügyfélbázisa még feleakkora volt, mint most –, utánajártunk, hogy hogyan számolják az ügyfeleket. Akkor nem kaptunk részletekbe menő választ, most viszont egy tartalmas üzenetváltásunk volt Stefan Boguckival, a Revolut Lengyelországért és Közép-Kelet-Európáért felelős szenior kommunikációs menedzserével.

A Revolut három kritérium alapján definiálja ügyfeleit:

  • létre kell hozniuk egy felhasználói fiókot az alkalmazáson belül,
  • sikeresen el kell végezniük az ügyfélazonosítást, valamint
  • el kell fogadniuk az alkalmazás felhasználási feltételeit.

Korábban az alkalmazás letöltések számát kommunikálták az ügyfelek számaként, azonban ahogy érettebb lett a cég, szigorúbb feltételeket szabtak.

Aktív ügyfeleinek számát nem teszi közzé a Revolut. Azt viszont megtudtuk, hogy házon belül egy adott időszakon belül a következő tevékenységek egyikét kell elvégeznie egy felhasználónak, hogy aktív ügyfélnek számítson.

Pénzfeltöltés
Bankkártyás fizetés
Pénzküldés
Banki átutalás
Megtakarítás
Adakozás
ATM-használat
Pénzváltás
Kereskedés

Magyarország fontos piac a Revolut számára

A rengeteg piac közül, amelyeken jelen van a Revolut, Magyarországra is kiemelt figyelmet fordít. Elvégre a kevesebb mint 10 millió magyar lakosból több mint 1 millió Revolut lakossági ügyfél. Októberben 10 millió közép-kelet-európai lakossági ügyfele volt a pénzügyi szuperappnak, tehát az ország az ügyfélbázis 10 százalékát adta – ezzel Románia és Lengyelország után a harmadik legjelentősebb régiós piac.

Érdekesség: a több mint 1 millió magyar lakossági ügyfélből 356 ezer budapesti lakos – tehát körülbelül 35 százalék a főváros részesedése a hazai ügyfélbázisból.

A Revolut és a magyar ügyfelek erős kapcsolatára múlt héten egy igen erős visszaigazolás érkezett: egy exkluzív megtakarítási számla került bevezetésre Magyarországon. A számla évi bruttó 4,75 százalékig terjedő kamatot kínál naponta történő jóváírással és azonnali hozzáféréssel a számlán tartott összegekhez.

Bevett szokás a neobanknál, hogy egy-egy új megoldását egy fontos, az adott újításra várhatóan nyitott piacán vezeti be. A hazai piacon több vonzó megtakarítási megoldás is megjelent az elmúlt két évben. Nem véletlen, hogy a Revolutnak is ebben az irányba lépett. Ami pedig a következő újítást illeti, könnyen elképzelhető, hogy a szomszédos Romániában már elérhető személyi kölcsön itthon is megjelenik. Tökéletes belépő lehet a hitelezési piacra, a Trive Banknak például a legelső magyar termékének válaszotta az online személyi kölcsönt.

(Címlapkép: Revolut)