Már az Instagram is NFT-lázban ég

Az Instagram e héttől lehetővé teszi a digitális alkotók egy kiválasztott csoportjának, hogy NFT-ket bocsássanak ki és értékesítsenek közvetlenül a közösségi média platformról.

Bár az NFT-piac kereskedési forgalma 97 százalékot esett az év eleji rekordokhoz képest, számos nagyvállalat továbbra is látja a potenciált a szegmensben.

Az Instagram nemrégiben 100 országban indította el a Digital Collectibles funkcióját. Az újítás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy csatlakozzanak digitális pénztárcájukhoz, és bemutassák az általuk készített vagy vásárolt NFT-ket. 

A csatlakoztatott NFT-k megjelenhetnek a hírfolyamban, és csillogó effektussal jelzik az eredetiséget.

A legújabb frissítéssel az alkotók elkészíthetik saját digitális gyűjteményeiket, és értékesíthetik azokat az Instagramon és azon kívül is. Ezzel az innovatív megoldással egy átfogó, végponttól végpontig terjedő eszköztárat kapnak az NFT-k kezdeti létrehozásához, megjelenítéséhez és végül értékesítéséhez is.

Forrás: Meta

Az NFT-kibocsátás és árusítás mellett a felhasználók várhatóan jogdíjakat is beállíthatnak digitális alkotásaiknál. Egy bemutató videó arra enged következtetni, hogy 5 és 25 százalék közötti jogdíjakat lehet majd kérni minden későbbi eladás összegéből.

Költség oldalon a Meta nyilatkozata szerint a digitális gyűjtemények Instagramon vagy Facebookon történő megjelenítéséért, megosztásáért, illetve a digitálisan gyűjthető tárgyak eladásáért sem számít fel díjat legalább 2024-ig. 

Mi több, hatalmas könnyebbséget jelenthet az is, hogy az induláskor sem az alkotóknak, sem a gyűjtőknek nem kell majd úgynevezett gázdíjakat fizetniük. Ezek a blockchain hálózatok által felszámolt tranzakciós díjak, amelyek képesek jelentősen megemelni a költségeket.

(Forrás: CoinDesk)

(Borítókép: Depositphoto)