Felveszi a versenyt a Revolut a Facebook Messengerrel

A neobank üzenetküldő funkcióval bővítette alkalmazását, amelynek köszönhetően már a Facebook Messenger, a Snapchat, a Telegram és a WhatsApp versenytársaként is számon tarthatjuk.

A Revolut jelentős mértékben épít a közösségi elemekre az alkalmazásában. A felhasználók közötti pénzküldés és fizetési kérelem, valamint a közös számlák egymás közötti szétosztása eddig is egy beszélgetésszerű élményt kínált – főleg a megjegyzésekkel, képekkel és mozgóképekkel kiegészítve.

Mostantól a felhasználói felület nemcsak úgy néz ki, mint egy chatablak, hanem valóban azzá válik. Az ’Átutalás’ felületen bármelyik kontaktot kiválasztva beszélgetést lehet kezdeményezni, mint minden üzenetküldő alkalmazáson.

Elsősorban a pénzügyek megbeszélése végett vezeti be az üzenetküldést a Revolut. Egy felmérésben nyolcezer embert kérdeztek meg pénzügyi szokásaikról az Egyesült Királyságban és az Európai Unióban. Az emberek 67,5 százalékának kényelmetlen pénzről beszélnie másokkal. Az üzenetküldés ezt a problémát enyhítheti.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy azonnali üzenetküldést tudunk kínálni ügyfeleinknek, és ezzel egy lépéssel közelebb kerülünk ahhoz, hogy globális pénzügyi szuperappá váljunk. Hallgattunk ügyfeleinkre, akik azt mondták, hogy szeretnék, ha a fizetési részleteket az alkalmazáson belül tudnák megbeszélni és tisztázni, és nem kellene a Revolut és a különböző üzenetküldő alkalmazások között váltogatniuk, ha pénzt szeretnének küldeni vagy fogadni.”

Nik Storonsky, CEO, Revolut

Pénzügyi alkalmazás + üzenetküldő funckió = szuperapp?

A Revolut gyakran hangoztatja, hogy szeretne vezető pénzügyi szuperappá válni nemzetközi szinten. Az üzenetküldő funkcióval azonban már a pénzügyen túl az általános szuperappokkal is kezdi felvenni a versenyt. Ezt már a turizmusba való terjeszkedés is igazolta, a chat funkció azonban még jobban ráerősít.

Ami érdekes, hogy több nagy szuperapphoz képest fordított utat jár be a Revolut. A dél-koreai Kakao, valamint a kínai WeChat is üzenetküldési fókusszal szerzett hírnevet. Miután mélyen beágyazódtak felhasználóik mindennapjaiba, idővel elkezdték bővíteni kínálatukat és ezáltal növelni bevételeiket.

Bár a Revolut most fizetési szolgáltatásain keresztül serkentheti az üzenetküldést, a későbbiekben megfordulhat a szolgáltatások kapcsolata. Ha abból indulunk ki, hogy az Instagram és a Snapchat képmegosztó és képküldő alkalmazásokból váltak közkedvelt üzenetküldő applikációkká, akkor a Revolutnál sem írhatjuk le a chat funkció potenciálját. A népszerűvé váló üzenetküldés pedig elkezdheti fokozni a többi szolgáltatás kihasználtságát, mint az a többi nagy szuperappnál megfigyelhető.

(Forrás: Revolut)

(Címlapkép: Revolut)