Magasak a kiberbűnözési károk az Egyesült Királyságban

A visszatérítésekre és online kereskedési csalásokra szakosodott Payback Limited a 2020 és 2021 novembere közötti időszakot vizsgálva tett közzé egy kiberbűnözési jelentést, melyben az Egyesült Királyság lakóit és vállalkozásait érintő ügyekről számol be.

A jelentés szerint a vizsgált egyéves időszakban közel 500 ezer csalás és egyéb kiberbűntény történt, ami eljutott az illetékes szervekig, ezeknek összeértéke pedig meghaladta a 2,5 milliárd fontot. Havi szinten átlagosan 40586 bűncselekmény történt, melyek átlagértéke esetenként 5700 font volt.

Az év során leggyakrabban elkövetett bűncselekmények között megtalálhatóak az online vásárláshoz és aukciókhoz köthető ügyek, melyek több, mint 100 ezer esetet tesznek ki 77,1 millió fontos összérték kíséretében. Ennél nagyobb értéket képvisel a fogyasztói csalások gyűjtőfogalma, amely 437,2 millió fontot tett ki a vizsgált időszakban.

A bűncselekmények elszenvedői legfőképp a fogyasztók, közülük is a 20 és 29, valamint a 30 és 39 év közötti korosztályok. Az egyéni fogyasztókat érintő esetek a vizsgált ügyek 87 százalékát teszik ki – ez több, mint 400 ezer esetet és 1,8 milliárd fontnyi veszteséget jelent. A vállalkozások teszik ki a maradék, közel 63 ezer esetet és 740 millió fontnyi kárt.

Forrás: The Fintech Times

Qayum Dániel