Lekörözött mindenkit a neobank

Ismét a Monzo lett a legjobban értékelt bank az Egyesült Királyságban. Egy felmérés alapján a megkérdezettek a neobankot ajánlották volna a legszívesebben barátaiknak és rokonaiknak. Mindeközben a rangsor alján főleg hagyományos bankokat lehet látni.

Ismét elvégezte banki ügyfél-elégedettségi felmérését a brit versenyfelügyeletért felelős Competition and Markets Authority (CMA). A Monzo mind a lakossági, mind a vállalati folyószámlák terén a legkedveltebb bank volt. Az ügyfelek viszont

Négy szolgáltatás kategóriát vizsgál a felmérés: az általános, az online és mobil, a folyószámlahitel, valamint a bankfióki szolgáltatásokat. Az első három kategória dobogós helyezéseit mind digitális bankok szerezték meg: a Monzo, a Starling Bank és a First Direct. Igaz, meg kell említeni, hogy a First Direct egy hagyományos bank, az HSBC alá tartozik.

Az egyetlen kategória, ahol nem digitális bank nyert, az a bankfióki szolgáltatásoké volt. Ezen a területen a Metro Bank vette át a vezetést. A Monzo és a Starling Bank fizikai bankfiókok hiányában értelemszerűen nem is versenyzik ezen a területen.

Egyébként a lakossági szolgáltatások terén nem tündököltek a hagyományos bankok. A három legutolsó helyet a TSB, a Virgin Money és a Royal Bank of Scotland foglalták el.

A vállalati banki szolgáltatások terén a legnagyobb elismeréseket a Monzo, a Starling Bank és a Handelsbanken kapták. Velük szemben az HSBC, a The Co-operative Bank és a Virgin Money a rangsor végén találta magát.

Jól áll a Monzo, jól állnak a neobankok

Tavaly a Monzónak még osztozkodnia kellett az első helyen a Starling Bankkal a banki szolgáltatások általános színvonalát illetően. Mindkét neobank 81 százalékos elégedettségi értéket ért el akkor. Idén azonban a Monzo még az értékelése enyhe, 1 százalékos visszaesése ellenére is megelőzte a Starlingot.

Adam Land, a CMA jogorvoslati, üzleti és pénzügyi elemzésekért felelős vezető igazgatója hangsúlyozta a bankok ügyfélkezelésének jelentőségét. Kijelentette: “Az, hogy a bankok hogyan bánnak az ügyfeleikkel, óriási különbséget jelenthet a mindennapi életükben, különösen a kihívásokkal teli időkben”.

Hozzátette továbbá, hogy ezek az eredmények világos képet adnak az ügyfeleknek arról, hogy mely bankok helyezik előtérbe az igényeiket. A rosszul teljesítő bankokat arra ösztönzik, hogy javítsák szolgáltatásaikat.

(Forrás: AltFi)

(Címlapkép: Monzo)