Külföldre kell lépnie a magyar cégeknek

Évről évre fejlődik a magyar fintech szektor, azonban egyes környező országok ökoszisztémáitól – mint például Csehország és Lengyelország – még jelentős mértékben elmarad. Ahhoz, hogy szintet lépjenek a hazai vállalkozások, többek között a külföldi piacokon is bizonyítaniuk kell. Arról, hogy ezt hogyan tehetnék meg, Benei Viktort kérdeztük meg a Bitrise-tól.

A magyar startup világ számos sikertörténetet maga mögött tudhat már. Gondolhatunk a Prezire, a Ustreamre, a Logmeinre vagy a Bitrise-ra is – mindegyik cég nemzetközileg elismert, és több tíz millió dolláros befektetéseket tudhat maga mögött.

Tavaly április óta a hazai fintech szektor csillagát, a SEON-t is a legnagyobb magyar tech cégek között emlegetik. A csalásmegelőzésre szakosodott fintech cég akkor 92 millió dollárnyi befektetést kapott egy körben. Ez volt a legnagyobb tőkebevonás egy magyar fintech cégtől, valamint a legnagyobb Series B forduló egy magyar cégtől.

A precedens tehát adott: magyar cégek is képesek bekerülni a nemzetközi élvonalba. Épp ugyanígy a magyar fintech szektor is globálisan elismertté válhat. Ehhez azonban többek között külföldi piacokon is eredményessé kell válnia a piaci szereplőknek. Biztató, hogy a különböző akadályok ellenére a hazai fintech cégek jelentős része szeretne külpiacra lépni.

Annak érdekében, hogy jobban átlássuk, mi szükséges ehhez, feltettünk néhány kérdést Benei Viktornak, a Bitrise CTO-jának és társalapítójának. Elvégre ki tudna jobb tippeket adni a külföldi terjeszkedéshez, mint valaki, aki maga is egy nemzetközileg sikeres cég tagja.

Nem elég csak jónak lenni, a legjobbnak kell lenni

Ahhoz, hogy a magyar cégek innovációi sikeresek legyenek, a nemzetközi piacokon egy olyan problémát kell megoldaniuk, melyet csapataik alaposan ismernek – vallja Benei Viktor. A másik fontos tényező az, hogy kis iterációkban, gyorsan kell haladni, azt figyelve, hogy az embereket érdekli-e az adott termék vagy funkcionalitás, és hogy fizetnének-e érte.

Maga a Bitrise minimális tapasztalattal lépett ki a nemzetközi piacra. A csapat előző cégének korábbi nemzetközi tapasztalatát a külföldi megrendelőkkel való közös munka jelentette. A számukra is ismeretlen úton arra fókuszáltak, hogy amikor felmerül egy új probléma, azt minél hamarabb megoldják, és folyamatosan tanuljanak, alkalmazkodjanak.

A Bitrise egy magyar startup, amely egy CI/CD (Continuous Integration and Delivery) platformot kínál mobilalkalmazás-fejlesztéshez. Lényegében segíti a mobilalkalmazások fejlesztőit abban, hogy gyorsabban és kevesebb gonddal építhessék, tesztelhessék és piacra dobhassák applikációikat, így a felhasználóknak nyújtott minőségi élményekre koncentrálhatnak.

A proaktív hozzáállást nagy sikerek követték. A Bitrise összesen 90 millió dollárnyi befektetést vonzott be alapítása óta.

A nagyszerű eredmények kapcsán három tanulságot emel ki Benei Viktor, amelyek kulcsfontosságúak a magyar innovációk nemzetközi sikereihez:

  • Ambiciózus célokat kell kitűzni. Tíz év alatt legalább a 100 millió dolláros éves árbevétel elérésére kell törekedni. Ehhez szükséges az eltökéltség is, amely segít elérni az ilyen célokat.
  • A vásárlói elégedettségre való odafigyelés kulcsfontosságú. Fontos minden felhasználói visszajelzésre figyelni, gyorsan válaszolni, és a visszajelzéseket folyamatosan a termékfejlesztési ütemtervbe is beépíteni.
  • Végül pedig nem elég csak jónak lenni, a terméknek a legjobbnak kell lennie a maga területén.

Benei Viktor is részt vesz a Joint Venture Szövetség által idén második alkalommal megrendezett Innovációra Magyar! Interaktív Konferencián. A szervezők célja, hogy bemutassák a legújabb vállalati innovációkat, a legnagyobb magyar sikereket, a kormányzat által támogatott programokat, és az aktuális hazai és nemzetközi finanszírozási lehetőségeket az innováció területén. Az esemény 2023. április 21-én kerül megrendezésre a Bosch Budapest Innovációs Kampuszon.

Bővebb információ a konferenciáról és a jegyvásárlásról az alábbi linken érhető el.

(Címlapkép: Depositphotos)