Követeléskezelés egy kattintással – a platform, ami megkönnyíti a vállalkozások életét

A Payee Magyarországon úttörőként digitalizál jogi folyamatokat a kkv-szektor szereplői számára. A platform a követeléskezelésre fókuszál: a cégek pár perc alatt elindíthatják a folyamatot, az ügyek pedig valós időben követhetők. Céljuk, hogy az unió első számú szolgáltatójává váljanak területükön. Kérdéseinkre Badinszky Bence a Payee társalapítója és üzletfejlesztési vezetője válaszolt.

Hogyan született meg a cég alapításának ötlete?

Az ötletgazda Grüll Dávid volt, aki akkor az ELTE joghallgatójaként egy ügyvédi irodában dolgozva tapasztalta, hogy egy bizonyos jogi eszközből, a fizetési meghagyásos eljárásból milyen sok indul minden évben. Azt is látta, hogy ezt a folyamatot mennyire egyszerű lenne sablonosítani és digitalizálni – megálmodott egy online platformot (ez lett később a Payee), ahol a cégek számára épp annyira egyszerű egy jogi követeléskezelés elindítása mint egy pizza megrendelése, mindezt anélkül, hogy bárkivel is beszélni kellene, vagy felesleges köröket futni a bürokratikus útvesztőkben. Az adminisztráció minimális, mindent a platform intéz a háttérben.

Nem sokkal ezt követően Dávid találkozott későbbi alapítótársával, Badinszky Bencével, aki éppen a Budapesti Corvinus Egyetem frissdiplomás gazdaságinformatikusaként üzleti elemzőként dolgozott egy informatikai nagyvállalatnál. Szó-szót követett, 2019 legvégén eldöntötték: együtt dolgoznak a Payee elindításán és sikerre vitelén.

Milyen ügyfélprobléma megoldása van a fókuszban?  

A Payee egy forradalom a jogi szolgáltatások technológiailag lemaradt piacán: a csapat Magyarországon úttörőként digitalizál jogi folyamatokat a kkv-szektor szereplői számára. A követeléskezelésre fókuszál a platform: úgy működik mint egy követeléskezelő webshop. Lényegében bármilyen vállalkozás (az egyéni vállalkozóktól a jelentős számlaforgalommal rendelkező nagyvállalatokig) pár perc alatt elindíthatja azokat a folyamatokat, amiket jelenleg még a legtöbben a hagyományos és elavult, lassú ügyvédi eljárások keretében intéznek. Nagyon sok cégnél egyáltalán nincs is erre eljárásrend; a kifizetetlen számlák csak gyűlnek, ami egyre jobban veszélybe sodorja a vállalkozás likviditását. 

A Payee egy kulcsrakész folyamatot ad a cégek kezébe, amit pár kattintást követően el is kezdhetnek használni. Véget vetve ezzel a porosodó vevőszámlák halmozódásának!

Hogyan segíti, gazdagítja ügyfeleit szolgáltatásaival a cég?

A nehézkes, sok adminisztrációval és nehezen nyomon követhető folyamatokra terhelt feladat megoldására adnak egy új alternatívát, ahol egyszerűen és átláthatóan lehet kezelni lejárt számlákat. A megoldással jellemzően a cégvezetők, a pénzügyesek, az egyéni vállalkozók járnak jól, mert nekik kell ezzel foglalkozni. Ennek szerencsére vége, a Payee egykapus felhőalapú megoldásának használatával.

Miben különbözik a cég a piacon lévő versenytársaitól?

Alapvetően a gyorsaság, az egyszerűség és nyomonkövethetőség emelhető ki a szolgáltatás megkülönböztető jegyei közül. A hagyományos követeléskezelőknél és ügyvédi irodáknál sokszoros papír alapon kell szerződni, lomha és lassú folyamatokkal és rengeteg adminisztrációval találkozhatunk. Arról nem is beszélve, hogy az ügyek státuszának lekérése is időigényes és a cégvezető nem rendelkezik naprakész a információkkal. Ezzel szemben a Payee-n a online ügyindítás helyett csak percekbe telik, és az ügyeink valós időben kapunk pontos képet anélkül, hogy bárkivel is beszélnünk kellene.

Milyen fejlesztési tervekről lehet beszélni?

A Payee célja, hogy az EU első számú követeléskezelési API-zható standardjává váljon a kkv-szektor számára. Ennek érdekében horizontálisan is készítjük elő a terjeszkedést, ami mellett a termékpalettát is bővítjük: olyan jogi követeléskezelési termékek szerepelnek a terveink között, amikkel még jobban felvérteznénk egy szélesebb jogi eszköztárral a vállalkozásokat először itthon, majd az egész EU-ban.

Víziótok szerint a fintech szektor hol tart majd 5 év múlva?

A mesterséges intelligencia (AI és leginkább a ChatGPT-4) valóban hihetetlen forradalmat indított el a fintech és a tech cégeknél egyaránt. Elképzelhetőnek tartjuk, hogy a fintech világban is, de saját core-szolgáltatásuknak vagy belső folyamataiknak a szerves része lehet 5 év múlva valamilyen mesterséges-intelligencia alapú megoldás. Ennek eredménye az lehet, hogy egy ügyféloldali funkció lesz AI-támogatott. Az is lehet továbbá, hogy az adminisztratív, illetve kreatív belső munkákat váltják majd ki az ilyen megoldások, aminek köszönhetően kevesebb ember is tudja majd működtetni a rendszereket. Ennek viszont még kérdéses, hogy milyen társadalmi és munkaerő-piaci hatásai lehetnek.

A cikk a Magyar Fintech Szövetség és a Peak együttműködési megállapodása keretében jelent meg, amelynek célja a magyar fintech cégek bemutatása és megismertetése a minél szélesebb körű nyilvánossággal.