Inkubátorprogram indul a digitális divattervezőknek

A digitális divatplatform, a SYKY elindította egyéves inkubátorprogramját, amelynek célja, hogy segítse a feltörekvő digitális tervezők márkáinak növekedését.

A Seven Seven Six kockázati tőkebefektető által támogatott SYKY platform 10 digitális divattervezőből álló csoporttal fog együtt dolgozni, hogy egy egyéves inkubátorprogram keretében fejlesszék képességeiket. A 10 tervező között van a Pet Liger divatház, Stephy Fung divatművész, a fotós GlitchofMind, a digitális művész Calvyn Dylin Justus, a térinformatikai művész Taskin Goec, a vizuális művész Fanrui Sun, a Nextberries divatmárka, a 3D művész Gustavo Toledo, a cipőtervező Felipe Fiallo és az immerszív alkotó Jacquelyn Assar.

A SYKY alapítója és vezérigazgatója, Alice Delahunt, valamint iparági vezetők mentorálása alatt a csoport az év későbbi részében kiadja első kollekcióit is. A mentorok között olyan nagy nevekkel találkozhatunk, mint a Calvin Klein CMO-ja, Jonathan Bottomley, a digitális divatplatform, a Red DAO alapító tagja, Megan Kaspar, valamint a British Fashion Council non-profit szervezet.

A SYKY küldetése

Delahunt elmondása szerint a cég küldetése a kreativitás decentralizálása és egy új közeg bevezetése a hagyományos divatvilágba. Taskin Goec, a programban résztvevő divattervezők egyike elmondta, már alig várja, hogy bővítse tervezési készségeit egy olyan művész- és mentorcsoport mellett, akik jól ismerik a digitális divatot és a web3-at.

A csoport célja továbbá az iparág diverzifikálása. Delahunt elmondta, hogy a SYKY Collective küldetése, hogy lebontsa a divatvilág korlátait, miközben segíti a feltörekvő művészeket. A Nextberries mögött álló nigériai páros, Adaku Emenike és Oluchi Nwachukwu szerint  Nigériában különösen magasak a szektort érintő belépési korlátok. Ennek oka a “hagyományos gondolkodásmód”, valamint a digitális erőforrásokhoz való hozzáférés hiánya.

A digitális divatról elsősorban olyan eseményeken esik szó, mint a Metaverse Fashion Week. A SYKY azonban az elmúlt évet közösségének kiépítésével töltötte, hogy segítse a decentralizált kreativitás előmozdítását. A SYKY emellett kiadta Keystone Pass nevű NFT-gyűjteményét, amely hozzáférést biztosít a 987 divatvezetőből, gyűjtőből és rajongóból álló privát közösségéhez.

(Forrás: CoinDesk)

(Borítókép: Depositphotos)