Heti fintech hírösszefoglaló

Alig egy évvel az indulás után 2 milliárd dollárt ér egy floridai fintech

Tavaly februárban indult el az a floridai fintech startup, amely a havidíjas bevétellel (recurring revenue) rendelkező vállalatokat segíti szolgáltatásával. Manapság a havidíjas bevételi modell egyre népszerűbb, sőt, gyakorlatilag egy startup értékelése esetében sokszoros szorzót ér a recurring bevétel, az egyszeriekhez képest. Ezek mellett a felhasználók is szívesebben fizetnek valamiért folyamatosan kevesebbet, mint egyszer sokat, ez pedig a végén jó eséllyel hosszabb ügyfél-életciklust, és magasabb bevételeket eredményez, igazi win-win szituáció. Gondoljunk csak a Spotify, Netflix, vagy HBO előfizetésekre: nagy bajban lennénk, ha a kínálatukban fellelhető zenéket, filmeket mind meg kellene vásárolnunk.

A neobankok mobilappjait szeretik, az inkumbensekét nem

Egy friss összehasonlítás rámutat arra, amit titkon mindannyian tudunk: a neobankok mobilappjait szeretik a felhasználók, az inkumbensekét pedig nem. Az angol ügyfelek esetében legalábbis biztosan ez a helyzet, ahogyan ezt a lenti összehasonlítás mutatja. Magyarországon egyébként ennél jobb a helyzet, ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy egyelőre nagyobb arányban használnak inkumbenseket az ügyfelek, és kevésbé edukáltak pénzügyi szolgáltatások tekintetében.

Számlázó funkcióval bővül a Revolut Business

Számlák létrehozását teszi lehetővé a vállalati kliensek számára a Revolut Business legújabb funkciója, illetve ehhez kapcsolódóan az ügyfelek gyorsabban hozzájuthatnak pénzükhöz akár kártyás fizetéssel, banki átutalással, vagy Apple Pay-jel. A Revolut elmondása szerint az új szolgáltatás az ügyfelek legáhítottabb igénye volt, ezért nem késlekedhettek a bevezetésével. Az Invoices névre hallgató számlázási funkcióval az ügyfelek személyre szabott, saját arculattal rendelkező számlákat állíthatnak ki.

Akvizíciókkal terjeszkedik az ausztrál BNPL szolgáltató, a Zip

Európában a Twisto, a Közel-Keleten pedig az Egyesült Arab Emírségekbeli Spotii felvásárlásával tör globális babérokra a Zip, Ausztrália egyik legjelentősebb buy-now-pay-later szolgáltatója. A stratégiai akvizíciókkal a vállalat célja, hogy egy globális szinten működő BNPL szolgáltató jöjjön létre, ami megfelelő alternatíva a nemzetközi viszonylatban működő online kereskedők számára.

A svájci Neon zöld bankszámlát kínál ügyfeleinek

A svájci Neon zöld, fenntartható számlát vezet be, ami garantált faültetésen keresztül kínál CO2-kompenzációt. A havi 5 svájci frank előfizetési díjtól elérhető számla a Neon mobilalkalmazásán keresztül igényelhető. A bankszámlához Mastercard kártya tartozik, a termék pedig azt ígéri, hogy minden 100 svájci frank költése után egy fát ültetnek bolygónk fenntarthatósága érdekében. Az applikáción keresztül nyomon követhető, hogy az egyes felhasználók, illetve a Neon zöldközössége összesen hány fa ültetését segítették elő a költéseikkel. 2020 decembere óta kísérleti jelleggel több mint 250.000 fát ültettek el 1500 ügyfél tranzakciói alapján.