A hangalapú közösségi média startup a Stripe közreműködésével teszi lehetővé a felhasználóknak, hogy pénzt utaljanak az előadást tartó feleknek. Az app első monetizációs funkcióját úgy tervezték meg, hogy az „összeegyeztesse az üzleti tervünket az alkotók érdekeivel” – vagyis segítsen nekik pénzt keresni és sikeresnek lenni a platformon,” mondta a vállalat. Mostantól minden Clubhouse felhasználó küldhet pénzt másoknak, ugyanakkor azokat csak egy kis teszt csoport tagjai fogadhatják egyelőre.

Az utalást indító fél egy alacsony feldolgozási díjat fizet majd a cég partnerének, a Stripenak, a Clubhouse azonban állítása szerint semmilyen bevételt nem fog szerezni a funkcióból, ezzel garantálva, hogy az alkotók az utalás összegének 100%-át megkapják. Patrick Collinson, a Stripe CEO-ja Twitteren dicsérte a Clubhouse üzleti modelljét: „Nagyon örülünk, hogy együtt dolgozhatunk a Clubhouse-szal a súrlódásmentes alkotói utalások lehetővé tételén. Jó látni egy olyan új közösségi platformot, amely előbb a felhasználók bevételszerzésére koncentrál, mintsem a saját monetizációra és a hirdetésekre. Izgatottak vagyunk a folyamatosan burjánzó alkotói gazdasággal (creator economy) és az internetes üzleti modellek következő generációjával kapcsolatban.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond