Erősíti jelenlétét a BNPL szektorban a Mastercard

Lassan elérkezünk ahhoz a ponthoz, amikor nagyobb hírértékkel bír az, ha egy nap nem érkezik valamilyen jelentős hír a BNPL szektorból. Ebben a hónapban írtunk már a Revolut, a Monzo és a Curve belépéséről a területre, most pedig a Mastercard háza tájáról érkezett egy fontos hír. A vállalat ugyanis újult erővel venné fel a kesztyűt a BNPL szolgáltatókkal Installments névre hallgató megoldásuk bevezetésével a brit, amerikai és ausztrál piacokon.

A Mastercard Installments egy POS alapú fizetési megoldás, ami online és fizikai boltokban történő fizetéskor egyaránt alkalmazható a tranzakciók rendezésének időben való elnyújtásához. A megoldás lehetővé teszi a bankok, hitelezők, fintechek és digitális pénztárcaszolgáltatók számára, hogy rugalmas BNPL szolgáltatást kínáljanak ügyfeleiknek a Mastercard hálózatának minden tagjánál. A kínált megoldások közül kiemelkedik a négy részletre való kamatmentes felosztási lehetőség, ami a rugalmasság mellett anyagilag is rendkívül kedvező alternatívát kínál az ügyfeleknek. 

A szolgáltatás kulcsfontosságú elemeként a Mastercard ellenőrzi, hogy az egyes vásárlók mekkora eséllyel válnak majd fizetésképtelenné, mindehhez pedig Open Banking technológiát használnak. Annak érdekében, hogy ez a folyamat gördülékenyen végbemenjen és az ügyfelek engedélyével hozzáférjenek a bankszámlájukhoz és debitkártyájukhoz tartozó pénzügyi adatokhoz, Amerikában a Finicity-vel, Európában pedig az Aiia-val működik együtt szorosan a vállalat.

A Mastercard végérvényes belépése a BNPL szektorba nem sokkal követi a Visa hasonló jellegű törekvéseit. A nagy rivális ugyanis nemrégiben hozott létre egy dedikált weboldalt hitelkártya kibocsátó partnereinek, ahol API-k integrációját követően lehetővé teszik számukra saját BNPL-re hajazó megoldásaik létrehozását és tesztelését. A felületen a partnerek kiválaszthatják a konstrukciók időtartamát, megadhatják a programban résztvevő kereskedőket és kártyamegoldásokat, valamint a kívánt kamatokat és díjakat. Ezt követően az API-k segítségével meghatározásra kerülnek a kiválasztható konstrukciók, a partnereknek pedig csupán választaniuk kell ezek közül és az eredeti tranzakciót máris BNPL fizetésre konvertálhatják, valamint beidőzíthetik a jövőbeli fizetéseket is. 

Az elmúlt időben a BNPL piac hangos volt a sok újítástól, csatlakoztak már inkumbensek, Big Techek, legutóbb pedig neobankok is 2021 egyik meghatározó fintech trendjéhez. Ezzel együtt elképzelhető, hogy alábecsüljük a Mastercard és a Visa megoldásainak potenciális erejét, a két kártyakibocsátó ugyanis olyan kiterjedt kereskedői hálózattal rendelkezik, ami jelentős lépéselőnybe hozza őket például a már említett neobanki szereplőkkel (Revolut, Monzo, Curve) szemben.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond