Előretekintés az erős ügyfél-hitelesítéshez

Tavaly a fizetési ágazatnak szembesülnie kellett a rövid időn belül életbe lépő a Strong Customer Authentication (SCA) rendelettel. Ez a rendelet fokozott figyelmet fordít a csalások megelőzésére és az ügyfelek védelmére, illetve megpróbálja megfékezni a megnövekedett biztonsági fenyegetéseket és a kiberbűnözéseket azáltal, hogy minden EGT-tranzakciót kétfaktoros hitelesítési folyamaton keresztül engedélyez.

Kifizetések

A kiskereskedők nem kisebb feladattal álltak szemben, minthogy kitalálják, hogyan tehetnének ennek eleget, anélkül, hogy feláldoznák nagyszerű vásárlási élményt nyújtó képességüket. Ennek a hatalmas kihívás sikeres teljesítésének érdekében a Pénzügyi Magatartási Hatóság (FCA) 2019 augusztusában úgy határozott, hogy 18 hónappal meghosszabbítja a határidejét, így az Egyesült Királyságnak is lesz lehetősége megfelelően felkészülni.

A helyzet eddig:

A legtöbb kibocsátó és kereskedő már megkezdte a felkészülést: megemelte az online vásárláshoz szükséges hitelesítési szinteket. A kiskereskedők számára bátorító hír, hogy nem láttunk bizonyítékot elutasított tranzakciókra vagy tranzakciók mennyiségére gyakorolt negatív hatására.

A legtöbbet hozza ki 2020-ból:

A következő néhány hónap döntő jelentőségű lesz azon vállalkozások számára amelyek a teljes mértékű felkészülésre törekszenek, nem csupán arra, hogy megfeleljenek az új követelményeknek hanem, hogy ügyfeleik eddigi tapasztalatait se veszélyeztessék.

A kéttényezős hitelesítés hatálybalépése érthetően aggasztja a kiskereskedőket: szétaprózott fizetési megoldásokat jelenthet az ügyfelek számára, és zavart okozhat azzal kapcsolatban, hogy a szolgáltatók hogyan használják a különböző hitelesítési módszereket. Az iparág előtt álló nagy kihívás az, hogy tisztázza a rendelkezésre álló különféle módszereket, és konvergáljon azokkal, amelyek a legmegfelelőbbek az ügyfelek számára.

Megfelelő vásárlói élmény

Ha a kereskedőknek be kell tartaniuk az új határidőt anélkül, hogy veszélybe sodornák az ügyfelek zökkenőmentes élményét, akkor alapvető fontosságú, hogy növeljék a szolgáltatói szakértelmet, és időt szánjanak tesztelésekre, megfelelési intézkedésekre, a biztonság a és kényelem érdekében.

Alapvető fontosságú emellett az is, hogy az elkövetkező évet a befektetéseknek szenteljék: hosszú távú fogyasztói tesztelésbe és a visszajelzésekbe, annak biztosítása érdekében, hogy a jövőbeli ügyfelek fizetési élményei a lehető legmegfelelőbben mehessenek végbe.

 

Forrás: fintechfutures

 

Máté Evelyn