Egy sikertelen hódítás  – az N26 rövid története Angliában

2018 októberében sokak szeme csillanthatott fel, amikor a berlini központú N26 London felé vette az irányt és nekivágott angliai missziójának. A következő hónapokban helyi alkalmazottakkal indult el az N26 angliai reklámkampánya Londonnal a célkeresztben, annak érdekében, hogy a helyben erős európai ellenfeleket, a Revolutot és a Monzót megszorongassa.

Azonban csupán másfél év elteltével, 2020 februárjában levonta zászlaját a szigetországban és visszavonulót fújt, ügyfelek sokaságát hagyva magára, bezárva azok számláit. Mindezért a cég a Brexitet tette felelőssé: a hivatalos kommunikáció szerint az európai licensz nem teszi számukra lehetővé a londoni működést.

Mindamellett, hogy a Brexit valóban megnehezítette volna az N26 dolgát, önmagában nem lett volna elégséges ok arra, hogy a neobankot megfutamításra késztesse. Bennfentesek szerint a háttérben sok egyéb ok húzódik meg a visszavonuló mögött. 2019 végén egy elhamarkodott biztosítási termék miatt kellett a prémium ügyfeleket felkeresni és számos esetben pénzt visszatéríteni, mert olyan terméket adtak el, amire az ügyfelek nem feltétlenül voltak jogosultak. Ez az eset különösen rosszul érinthette a vállalatot, mivel az angol pénzügyi felügyelet (FCA) csapott le rájuk. A mai napig nem tudni, hogy kaptak-e bírságot, az FCA és a német biztosítási partner, Allianz, nem kommentálta az esetet. Ugyan az elhibázott lépés okozta költségek, akár bírsággal együtt, sem tűntek kezelhetetlennek, a hiba miatt bizalmi válság alakult ki a vállalat körül az angol felhasználók körében, illetve rámutatott arra is, hogy az angol szabályozás még számos aknát rejt az N26 számára egy Brexit utáni piacon. A kivonulás fő oka azonban az N26 általános sikertelensége lehet. Bár rengeteg pénzt öltek a londoni kampányba és szép számmal le is töltötték az N26 alkalmazását, az ügyfélkonverzióban és aktivitásban jóval a várt alatt maradtak. Egy elemzés szerint 2019 decemberében az N26 csupán a 19. helyet foglalta el havi ügyfélaktivitásban a Fintech vállalatok között, ami jócskán elmarad egy Revolut vagy Monzo mögött.

Az eddigieket összegezve egy drága kampány, kevés aktív ügyfelet és alacsony bevételt hozott, amit egy kínos hiba és hatósági vizsgálat követett. Ezután a Brexit csak hab volt a tortán.

 

Forrás: sifted

 

Görög Szbaolcs