Börtönnel és pénzbírsággal fenyegetik a BNPL vállalatokat

A brit pénzügyi felügyelet, a Financial Conduct Authority (FCA) levélben figyelmeztette a BNPL szolgáltatók vezetőit, hogy börtönbüntetésre számíthatnak, ha nem tartják be a pénzügyi hirdetésekre vonatkozó szabályokat.

Bár nem minden BNPL megállapodást kell engedélyeznie az FCA-nek, a pénzügyi promóciók a szabályozó hatáskörébe tartoznak. Épp ezért a vállalatoknak továbbra is meg kell felelniük bizonyos követelményeknek ezen a fronton.

A termékekkel kapcsolatos kommunikációk, termékleírások például pénzügyi promóciónak minősülnek. Az ezekre vonatkozó előírások megszegéséért két év börtönbüntetés és pénzbírság is kiszabható. A Laybuy BNPL szolgáltató meg is erősítette, hogy levelet kapott a brit pénzügyi felügyelettől a témával kapcsolatban.

“Az FCA augusztusban jelentette be először, hogy a BNPL-szolgáltatók promócióinak meg kell felelniük a pénzügyi szolgáltatásokról és piacokról szóló törvénynek. Azóta sürgős felülvizsgálatot végeztünk, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy minden promóciós anyagunk megfelel az előírásoknak” – nyilatkozta a Laybuy szóvivője az AltFi-nak.

A kormány még nem állapított meg konkrét szabályokat arra vonatkozóan, hogy a cégeknek miként kell meggyőződniük BNPL-termékeik biztonságosságáról. Egyes források szerint az FCA egy „kiskaput” azonosított a BNPL cégekre vonatkozó szabályozásban. A pénzügyi felügyelet álláspontja szerint a pénzügyi hirdetés kifejezést jelenleg túl lazán alkalmazzák, pedig minden olyan információ, amely elmagyarázza egy termék működését ebbe a kategóriába sorolandó. Várhatóan tehát szigorítás jön, a BNPL szolgáltatók kommunikációjának sokkal több rostán kell majd átmennie, mint korábban.

(Forrás: Altfi)

(Borítókép: Depositphotos)