Az UEFA is beszáll a kriptoőrületbe

Az Európai Labdarúgó-szövetség bemutatta legújabb szponzorát, a Socios.com-ot. A kontinensen zajló labdarúgás felügyeletével foglalkozó szerv ezzel hivatalosan is belépett a kriptoszektorba. A megállapodás 2024-ig tart, pénzügyi részletek nem kerültek nyilvánosságra.

A Socios.com-ról már korábban is beszámoltunk részletesebben. A vállalat blockchain alapú tokeneket szolgáltat különböző sportok szerelmeseinek. A tokenek lehetővé teszik, hogy a szurkolók szavazhassanak kedvenc sportjuk vagy csapatuk tevékenységeinek egyes kérdéseiben, vagy exkluzív ajándékokkal és élményekkel gazdagodhassanak.

Korábban például token birtokosok döntötték el, hogy milyen zenét játszanak a Juventus gólörömei alatt, milyen szöveg szerepeljen a PSG csapatkapitányi karszalagján, valamint milyen szurkolói üzenet kerüljön a Barcelona öltözőjébe. A rajongók emellett aláírt mezeket és emléktárgyakat is kaptak már, továbbá VIP meccsnézésekre, játékos találkozókra és exkluzív eseményekre is meghívták már többeket.

Fontos kiemelni, hogy ezek a fan tokenek utility tokeneknek számítanak. Ezekről a blockchain megoldásokról a Fintech Világa – Blockchain Percek egyik korábbi adása kapcsán részletesebben beszélgettünk már. A lényegük, hogy értéküket egy szolgáltatás igénybevétele adja. Sok szurkoló azonban a tokenek értékét tévesen egy csapat teljesítményéhez, értékéhez köti és ezáltal sok pénzt veszthet.

Amennyiben a szurkolók tisztában vannak a token valódi előnyeivel, úgy gondtalanul élvezhetnek ötletes, exkluzív szolgáltatásokat. Az UEFA számára is a szurkolókkal ápolt kapcsolat erősítése szólhatott a megegyezés megkötése mellett. A szponzorációnak köszönhetően a közeljövőben várhatóan új szurkolói tokenek láthatunk a piacon, melyek a Bajnokok Ligája, az Európa Liga, az Európai Konferencia Liga és az Európai Szuperkupa kapcsán kínálhatnak új élményeket.

Forrás: UEFA

Qayum Dániel