Az emberek a robotokat preferálják pénzügyeik kezelésében

A vírus megszüntette az emberek távolságtartását a mesterséges intelligenciával szemben a pénzügyi kérdésekben, derül ki az Oracle friss kutatásából. A lakossági és a vállalati felhasználók is jobban bíznak a robotokban, mint az emberi erőforrásban, ha a pénzük kezeléséről van szó.

Az Oracle 14 országban több, mint 9000 fogyasztó és üzleti vezető bevonásával végzett tanulmánya azt mutatja, hogy a koronavírus-járvány növelte a pénzügyi szorongást a világ minden táján és megváltoztatta azt, hogy kit, vagy mit bízunk meg a pénzügyeink kezelésével. A kutatás szerint ez a vállalati pénzügyi csapatok és a személyes pénzügyi tanácsadók szerepének és fókuszának újragondolásához vezet.

A megkérdezettek több, mint kétharmada jobban bízik a robotokban pénzügyi segítség, illetve pénzkezelés kérdésében. Az üzleti vezetők 73%-a preferálja a mesterséges intelligenciát pénzügyeinek kezelése esetén, 77% pedig jobban bízik egy robotban, mint a saját pénzügyi csapatában. A lakossági piacon ez az arány 63%.

“A pénzügyek kezelése a biztos időszakokban is nehéz, a globális világjárvány pénzügyi bizonytalansága súlyosbította az otthoni és munkahelyi pénzügyi kihívásokat” – mondja Farnoosh Torabi, pénzügyi szakértő. „A robotok megfelelő helyzetben vannak a segítségnyújtáshoz – nagyszerűen bánnak a számokkal, és nincs érzelmi kapcsolatuk a pénzzel. Ez nem azt jelenti, hogy a pénzügyi szakemberek teljesen lecserélődnek, de a kutatás azt sugallja, hogy további készségek fejlesztésére kell összpontosítaniuk.”

Forrás: finextra

Szerző: Budai Zsombor