AI segítséggel tör a profitabilitás felé a Klarna

A ChatGPT segítségével a svéd Klarna körülbelül 40 millió dollárral javíthatja a 2024-es nyereségét az OpenAI becslései szerint. Ezzel a fintech jó úton halad a profitabilitás elérése felé.

A svéd fintech óriás, széles körben alkalmazza az OpenAI technológiáját. A cég 5000 alkalmazottjának több mint fele használja azt, elsősorban az ügyfélszolgálat és a vásárlási ajánlások területen. 

Az ügyfélszolgálati interakciók több mint fele már a Klarna mesterséges intelligencia (AI) asszisztensén keresztül történik, amelyet február elején indítottak. Az AI-asszisztens fogyasztók problémáit kevesebb, mint az eddigi idő ötöde alatt oldja meg, 700 teljes munkaidős alkalmazott munkáját kiváltva. Ráadásul az AI által támogatott rendszerek jobban értelmezik a vásárlók preferenciáit és viselkedését. Ennek eredményeképp relevánsabb termékeket ajánlanak, ösztönözve a nagyobb kosár értékű és a gyakoribb vásárlásokat.

“A mesterséges intelligencia nemcsak a meglévő kihívásokat segít kezelni, hanem irányt is mutat a fogyasztói élmény továbbfejlesztéséhez “

– mondta Martin Elwin, a Klarna szoftverfejlesztési igazgatója.

A fintech vállalatok a mesterséges intelligencia segítségével jelentős költségcsökkentéseket érhetnek el. Ez több cég, köztük a Klarna számára is megnyithatja a profittermeléshez vezető utat, amellyel idáig küzdöttek.

A Klarna, amely szolgáltatásai tavaly óta a magyar piacon is elérhetőek nem az egyetlen BNPL (Buy Now, Pay Later – Vásárolj most, fizess később) vállalat, amely AI segítségével próbálja hatékonyabbá tenni működését. Korábban például az Afterpay a Rokt e-commerce technológiát kínáló vállalattal működött együtt hasonló céllal.

(Forrás: PYMNTS.com)