Robbant a bomba: újabb óriáscég Magyarországon

Belépett a magyar piacra az AI-alapú, globális fizetési és vásárlási szolgáltató, a Klarna. A fintech óriás a szerződött kiskereskedelmi partnereinél lehetővé teszi a “Fizetés 3 részletben” szolgáltatást, így a fogyasztók vásárlásaikat három kamatmentes részletre oszthatják és még azelőtt megkapják a terméket, hogy a teljes összeget kifizetnék. A Klarnával már lehet fizetni többek között az Orsay divatmárka, a Footshop, a Zoot és a Puma webáruházaiban. A következő hetekben pedig további márkáknál várható a megjelenése a megoldásnak.

A 2005-ben Svédországban alapított Klarna az elmúlt két év során fokozatosan terjeszkedett Közép- és Kelet-Európában. A régió számos országa után most Magyarországon is elindította tevékenységét. A mai naptól (október 17.) kezdve a magyar fogyasztók is igénybe vehetik a Klarna “Fizetés 3 részletben” szolgáltatását a cég kiskereskedelmi partnereinél online, valamint a Klarna alkalmazáson keresztül. A vásárlók három kamatmentes részletben egyenlíthetik ki a vételárat. Az első részletet közvetlenül a vásárlás pillanatában fizetik meg, a fennmaradó összeget pedig 30 napos intervallumokban. Ez lehetőséget ad a fogyasztóknak, hogy eloszlassák a vásárlásokkal járó anyagi terheket, és megkaphassák a kívánt terméket, mielőtt annak teljes árát kifizetnék.

Van rá kereslet

A Klarna 2023 nyarán készített kutatása szerint a magyar fogyasztók számára vonzó lehet ez a fizetési megoldás. A kutatásban résztvevők 79 százaléka azt nyilatkozta, hogy előnyben részesítené azokat az online kereskedőket, akik lehetővé teszik számukra, hogy a terméket még fizetés előtt megtekinthessék, kipróbálhassák. Továbbá, a válaszadók 59 százaléka úgy érezte, hogy nagyobb biztonságban van, ha az online áruház lehetőséget biztosít fizetésre a termék átvételét követően. Figyelemre méltó, hogy habár Magyarországon a BNPL (Buy Now, Pay Later – azonnali vásárlás, későbbi fizetés) típusú szolgáltatások viszonylag újnak számítanak, a lakosság közel fele (48%) azt állította, hogy drágább termékek vásárlása esetén előnyben részesítenék a költségek megosztását a BNPL lehetőségének köszönhetően.

Elsők között az Orsay

Az Orsay divatáruház az egyik első olyan márka, amely a Klarna rugalmas fizetési rendszerét kínálja Magyarországon. A fintech óriásnak világszerte több mint félmillió kiskereskedelmi partnere van. A magyar piacon az elkövetkezendő hetekben további helyi és nemzetközi márkák jelennek meg a platformon.

„Nagyon fontos számunkra, hogy biztonságos, rugalmas fizetési módokat kínáljunk a fogyasztóknak, hogy megfelelhessünk az elvárásaiknak. Ezért is örülünk, hogy a Klarna partnerei lehetünk a magyar piacra lépéskor.”

– idézte a cég közleménye Jan Fahount, az Orsay vezérigazgatóját.

A Klarna magyarországi debütálásával immár 24 országban vált elérhetővé. Globális márkaként, könnyebben tudja támogatni a helyi kereskedők növekedését, lehetőséget biztosítva számukra, hogy más országok fogyasztóinak is olyan rugalmas fizetési megoldásokat ajánljanak, amelyeket jól ismernek. A Klarna nemcsak fizetési megoldásokat kínál, hanem marketing szolgáltatásokat is nyújt kiskereskedelmi partnereinek, amelyek segítenek az érdeklődők bevonzásában, vásárlóvá konvertálásában és megtartásában.

Lukasz Dwulit, a Klarna közép-kelet-európai régiójának vezetője a magyar piacra lépésről így nyilatkozott:

„Ez egy nagyon fontos lépés a Klarna számára. Örülök, hogy Lengyelország, Csehország és Románia után a közép-kelet-európai régióban való terjeszkedésünk következő állomása Magyarország. Ahogy más országokban, úgy itt is partnerei szeretnénk lenni a helyi kiskereskedőknek, akiket tapasztalatunkkal és globális jelenlétünkkel támogatunk, segítve őket a helyi növekedésben és a külföldi terjeszkedésben.”

(Forrás: Sajtóközlemény)

(Címlapkép: Klarna brand fotó)