700 ember munkáját látja el a Klarna AI asszisztense

A svéd BNPL óriás, a Klarna januárban tette elérhetővé az OpenAI-alapú virtuális asszisztensét. A vállalat most új adatokkal rukkolt elő, amelyek a technológia eredményeit mutatják be a vásárlói kommunikáció kezelésében és a vásárlói elégedettség növelésében.

A Klarna, az OpenAI technológiáját felhasználva egy hónapja indította útjára mesterséges intelligencia alapú asszisztensét. A megoldás rendkívüli hatékonysággal forradalmasítja az ügyféltámogatást. Az újításnak köszönhetően a cég ügyfélszolgálati interakcióinak több mint fele, pontosabban 2,3 millió beszélgetés, az AI asszisztensen keresztül történik.

A cég elmondása szerint az AI munkája 700 teljes munkaidős dolgozónak felel meg. A toborzás helyett azonban ezt a munkát egy, a nap 24 órájában elérhető, több mint 35 különböző nyelvet beszélő digitális asszisztens látja el. A Klarna által említett 700 munkavállaló annak tükrében kiemelten érdekes szám, hogy 2022-ben alkalmazottaik 10 százalékát építették le. Az akkori elbocsátások nagyjából ugyanennyi munkavállalót érintettek.

Klarna és az ügyfélelégedettséget növelő AI

Az AI nemcsak a munkát volt képes átvenni, hanem a vásárlói elégedettséget is fent tudja tartani. Az ügyek pontosabb kezelése révén 25 százalékkal csökkentette az ismételt megkeresések számát. A vásárlók most már kevesebb, mint 2 perc alatt megoldják problémáikat, szemben a korábbi 11 perccel. Ez jelentős előrelépés a hatékonyság terén. Az új megoldás használatával különösen nagy előrelépés történt a helyi nyelvet nem beszélő közösségekkel való kommunikációban, köszönhetően a kiterjedt nyelvtámogatásnak.

A már 23 piacon elérhető asszisztens a becslések szerint 2024-ben 40 millió dolláros profitnövekedést generálhat a vállalat számára.

A Klarna AI Asszisztensének jelenlegi funkciói közé tartozik a hét minden napján 24 órában elérhető ügyfélszolgálati szakértő, valamint a személyi pénzügyi asszisztens. A személyi pénzügyi asszisztens célja, hogy valós idejű frissítéseket nyújtson egyenlegváltozásokról és közelgő fizetési határidőkről. A megoldások a Klarna alkalmazásán keresztül érhetőek el, céljuk, hogy javítsák a vásárlási és fizetési élményt a Klarna 150 millió fogyasztója számára.

Az AI asszisztens korai sikere jelentős lépést jelent a Klarna által képviselt teljesen AI-vezérelt pénzügyi asszisztens víziója felé.

(Forrás: Klarna)

(Címlapkép: Depositphotos)