A Zopa felvásárlásba kezdett

A brit Zopa neobank felvásárolta a DivideBuy-t. A BNPL szolgáltatásokat nyújtó cég a Zopa történetének első akvizíciója.

A február 16-án bejelentett üzlet két héttel azután jött létre, hogy a Zopa 93 millió dolláros tőkebevonást hajtott végre. A vállalat közlése szerint ez a tőkeinjekció teszi lehetővé számukra a fúziók és felvásárlások folytatását. A mostani tranzakció pont akkor történik, amikor az Egyesült Királyság a BNPL iparág szabályozására készül. Erről mi is írtunk már a napokban, ezt a cikket ide kattintva olvashatják el.

A Zopa felfogása szerint a DivideBuy megvásárlásával újabb lépést tesznek a BNPL 2.0 felé. A BNPL 2.0-ra úgy tekintenek, mint a BNPL továbbfejlesztése. Megítélésük szerint szükség van egy új keretrendszerre, amely ugyanúgy biztosítja az ügyfelek által kedvelt terméket, azonban a megfizethetőség és a felelős hitelezés szempontjaira nagyobb hangsúlyt fektet. A BNPL eddigi története során az iparág szereplői nem fordítottak kellő figyelmet erre. Elsősorban ezek voltak a mozgatórugói annak, hogy az Egyesült Királyság a BNPL szektor szabályozása mielőbbi szabályozása mellett döntött.

A Zopa arról is beszámolt, hogy a mostani felvásárlás becslésük szerint legalább 20 százalékkal fogja növelni bevételeiket. Az akvizícióval kapcsolatos közlemény szerint ezután az ügyfelek nagyobb – 250 font és 30000 font közötti – vásárlásokat finanszírozhatnak, amelyekre egyébként hónapokig vagy évekig tartana megtakarítani. A Zopa állítása szerint kizárólag megfizethető hitelt fognak kínálni. Ennek érdekében minden ügyfél esetében ellenőrzik a hitelképességet és megfizethetőségi értékelést végeznek.

Nyerő húzás lehet

Úgy tűnik, hogy a Zopa szeretné maximálisan kihasználni a szigorodó szabályok nyújtotta versenyelőnyöket. A cég üdvözölte a bevezetendő szabályokat, hiszen az általuk végzett megfizethetőségi ellenőrzések összhangban vannak a felügyeleti hatóság javaslataival.

Jaidev Janardana vezérigazgató azt nyilatkozta, a DivideBuy azért is jó befektetésnek számít, mert a vállalatra az ügyfélközpontúság jellemző. Ez eddig is kiemelte őket a BNPL mezőnyéből, de ugyanakkor szorosan illeszkedik a Zopa értékeihez is.

A DivideBuy valóban sokszor megkönnyítheti a fogyasztók életét. A cég platformja megadja a lehetőséget a kereskedőknek, hogy vásárláskor kamatmentes fizetési lehetőséget kínáljanak a vásárlóknak. A teljes összeget két és 12 hónap közötti időszakra lehet elosztani.

Robert Flowers, a DivideBuy vezérigazgatója is pozitívan értékelte az akvizíciót. Szerinte a Zopa-val kötött megállapodás megerősíti jelenlegi termékpalettájukat. Továbbá ő is hozzátette, hogy a felelős hitelezésnek kell a középpontban állni a jövőben is. Ez összhangban van a már említett BNPL 2.0 keretrendszerrel, amelynek használata biztosítja, hogy a közelgő szabályozásnak minden téren megfelelnek, ezáltal a fogyasztóknak jobb BNPL lehetőségeket tudnak kínálni.

(Forrás: AltFi)