A Starling elsők között reagál a magas inflációra

Az elmúlt hónapok gazdasági szempontból világszerte szinte mindenhol a legalább 6-8 százalékos inflációról szóltak. Logikus, hogy mivel ez mindenki életére nagy hatással van, a fintech cégeknek is válasszal kell szolgálniuk az ügyfelek frissen felmerülő nehézségeire. A Starling Bank most pontosan így tett és jelentősen kibővítette pénzkezelési funkcióit.

A mostani lépéssel az eddigiek mellett további 36 költési kategória került bevezetésre, így a felhasználók még szofisztikáltabb költségkezelést valósíthatnak meg. Azonnal lehetőség van például a korábbi költések kategóriákra lebontott elemzésére. A Starling emellett olyan keresési funkciókat is bevezet, amelyekkel az egyes kategóriák, kereskedők és vásárlások kapcsán juthatnak hasznos információhoz az ügyfelek. Például megtudhatják mire, hol és mikor költenek az ideálisnál több pénzt és ennek fényében tudatosabbá válhatnak. 

A folytatásban a bankszámlatulajdonosok összesen 53 költségkategóriát érnek majd el. Fontos kiemelni, hogy a most bevezetett kategóriák többsége az ügyfelek kérésére került be a kínálatba, így vélhetően hasznosnak bizonyulnak majd. Az új kategóriák révén szétválaszthatók a bérleti díjra, orvosi költségekre, hobbikra, ételrendelésre, bakancslistára, valamint a párkapcsolatokra és esküvőkre elköltött pénzösszegek.

Nem meglepő, hogy a személyes pénzügyi menedzsment (PFM, azaz personal financial management) fontossága növekszik, hiszen a magas infláció miatt minden megtakarított forint, illetve jelen esetben penny számít. Ezt igyekszik elősegíteni az is, hogy a felhasználók személyre szabhatják a költési kategóriákat. Minden új tranzakció esetén lehetőség van a kívánt kategória megadására, de kereskedőnként beállítható egy olyan kategória is, ami az összes korábbi és jövőbeli tranzakciónál automatikusan alkalmazásra kerül. Például beállítható, hogy minden könyvesboltban való vásárlás kerüljön a hobbi kategóriába, az ételrendelés pedig az elengedhetetlen élelmiszerek helyett a mellőzhető élelmiszerek közé.

A Starling pénzkezelési funkciójának ráncfelvarrása épp időben érkezett a neobank több mint 2 millió ügyfele számára. Az új költségkategóriák és a személyre szabást segítő funkciók annak ellenére lehetnek hasznos eszközei a fogyasztói költséghatékonyságnak, hogy nem igényeltek különösebben intenzív fejlesztést a bank részéről. Nem egy világmegváltó megoldásról van tehét szó, de pontosan az a fajta változtatás, amit ilyen időkben rugalmasan és gyorsan meg kell lépnie a fintecheknek.

Forrás: Finextra

Borítókép: Starling Bank

Bátorfi Botond