A Revolut belép az indiai piacra

25 millió dollárt különített el a Revolut az indiai piac megnyitására, ahol egyrészt elérhetővé teszik szolgáltatásaikat, másrészt egy globális tevékenységüket kiszolgáló egységet is létrehoznak 300 fővel. A tervek szerint a 25 millió dolláros beruházás a következő 5 év működését fedezi, a piacnyitás pedig a jövő évben várható.

Az organikus indulás és növekedés mellett nem zárják ki a helyi akvizíciókat sem. Az indiai operáció vezetője, és egyben a Revolut India CEO-ja Paroma Chatterjee lesz, aki korábban több indiai fintech és tech cégnél töltött be különböző vezetői pozíciókat, így piacismerete nem kérdés.

A Revolut neobanki szolgáltatásainak és szuper appjának kiterjesztése Indiára vélhetően jó döntés, hiszen egy 1,3 milliárdos országról van szó, amelyben bőven van tér az új szolgáltatók előtt, a lakosság pedig nyitott a modern pénzügyi technológiára. Az angol neobank közvetlen versenytársa lehet például a Paytm, aki POS szolgáltatással indult évekkel ezelőtt, mára azonban komplex fizetési szolgáltatást nyújt, ami kikerülve a kártyatársaságokat, elsősorban QR kódos vásárlások bonyolítására alkalmas.

A piacban rejlő lehetőségeket jelzi a BigTech cégek aktivitása is: korábban írtunk róla, hogy a Facebook tulajdonában lévő WhatsApp itt is elindította fizetési szolgáltatásait, az Amazon pedig IT képzési programját terjesztette ki Indiára. A felhasználók és a szolgáltatók progresszivitását jelzi a fentiek mellett több modern szolgáltatás bevezetése is, ilyen például a helyi azonnali átutalási rendszer, vagy az ICICI Bank open banking applikációja, és a Bank of America is fintech piac fellendülését várja.

Forrás: Finexra

Suppan Márton