A Klarna hódít az USA-ban

Úgy tűnik, hogy a Klarna régi álma, hogy meghatározó tényezővé váljon az amerikai piacon, végre megvalósul. A svéd cégnél az USA vált a legnagyobb bevételt generáló piaccá.

A BNPL szolgáltatásokat nyújtó vállalat dinamikus fejlődésről számolt be az Egyesült Államokban. A bruttó áruforgalmi érték 71%-kal nőtt az előző évhez képest, miközben a hitelezési veszteségek aránya 37%-kal javult éves összehasonlításban. A cég jelenleg 34 millió fogyasztóval büszkélkedhet az Egyesült Államokban. Továbbá 8 millió havi aktív felhasználóról is beszámoltak, akik rendszeresen pörgetik az alkalmazást. Összességében az alkalmazás 30 millió letöltést produkált eddig.

A Klarna előrejelzése szerint jövőre érhetik el a nyereségességet havi szinten. Nos úgy látszik, hogy még hosszú út áll előttük, hiszen a legfrissebb tavalyi Q3-as vállalati beszámolóból azt tudhattuk meg, hogy majdnem megduplázódott a veszteség. A Klarna harmadik negyedéves vesztesége 200 millió dollárra emelkedett, szemben a tavalyi hasonló időszak 106 millió dollárjával.

Ugyanakkor érdemes figyelembe venni, hogy a legutóbbi jelentés azután készült, hogy jelentős szerkezetátalakítást hajtottak végre a cég háza táján. Ennek erdeményeképpen a cég értéke számottevően csökkent, és a személyzet 10%-át bocsátották el.

Merre tovább?

Sebastian Siemiatkowski vezérigazgató továbbra is bizakodóan nyilatkozik. Hangsúlyozva, hogy a cég hatalmas előrelépést tett a nyereségesség felé vezető úton, és rendkívül elégedett az USA-ban elért növekedés és lendület miatt.

A Klarna a BNPL szektorban úttörő szerepet játszik. A cég az elsők között ismerte fel, hogy diverzifikálja üzleti tevékenységét. A kizárólag hitelre támaszkodó üzletág mellett, az ügyfeleket a kereskedőkkel összekötő új vásárlási csatornák létrehozására is koncentrál. Ennek köszönhetően a marketingbevétel a cég leggyorsabban növekvő jövedelmi forrása. A vállalatnál tudatosan mozdulnak el ebbe az irányba, mert meglátásuk szerint a mai rohanó kiskereskedelmi környezetben már nem elég egyszerűen csak nagyszerű termékeket kínálni a fogyasztóknak. A kiskereskedőknek olyan partnerekre van szükségük, akik segítenek nekik kitűnni a tömegből, és új, izgalmas módokon kapcsolódni a fogyasztókhoz. Itt jön a Klarna a képbe, ez az egyik legnagyobb erősségük.

(Forrás: Finextra)