A jövő kereskedelme

A világ legnagyobb vállalatai is gyökeres átalakulás előtt állnak, a kereskedelem sokkal nagyobb sebességre fordul, és aki nem lép időben, könnyen lemaradhat. Nem árt ezért a ma még sic-fi-nek tűnő technológiákkal sem barátkozni. Beszámoló az Internet Hungary konferencia „A kereskedelmi diszrupció lovagjai” szekcióinak előadásairól. – írja a Digital Hunagry

Az SAP a világ vezető üzleti informatikai beszállítója, a globális nagyvállalatok java része használja a megoldásaikat. A pénzügy, logisztika és gyártás dokumentálása és tervezése egy elég bonyolult rendszer, nem igazán látszik, hogy ezen a piacon felforgató új ötletek labdába rúghatnának, mégsem dől hátra a cég.

Ki gondolná, hogy egy nagyvállalati informatikai beszállítónak már ügyfélélmény vezetője is van Stefan Lenge személyében – ő a kelet-közép-európai régióért felel. Ausztráliában dolgozott az informatikai iparágban innovációs területen, és sosem gondolta volna, hogy az SAP-nak fog dolgozni: nem egy konzervatívnak tartott nagyvállaltnál képzelte el magát. Aztán egy konferencián rájött, hogy az SAP sokkal innovatívabb, mert beszállítóként nem rendszerfejlesztésben gondolkodott, hanem az ügyfélélmény átalakításán, a teljes üzleti és értékesítési folyamat újra gondolásán.