A fiatalok között terjeszkednek a neobankok

Új felvásárlásról rántották le a leplet a fintech szektorban: a brit Twig akvirálja a francia Vybe-ot. Két niche neobankról van szó, amelyek ketten együtt kifejezetten sikeresek lehetnek a fiatal korosztályok körében.

A Twig egy olyan neobank, amely üzleti modelljét a körkörös gazdaság köré építi. A startup megveszi felhasználói egyes használt ruháit és elektronikai cikkeit, amelyekért azonnal fizet. A termékek ezután felkerülnek a másodlagos piacokra, ahol az érdeklődők megvehetik őket. Ha valami nem találna gazdára, jótékony szervezetekhez jut.

A megvásárolt használt cikkekért csak a neobanknál tartott számlákra érkezik pénz. A felhasználók ezáltal hajlandóbbak közvetlenül a számlájukról költeni a költséges kiutalás helyett, serkentve a tranzakciós forgalmat.

Októberben 1 millió felhasználója volt a Twig alkalmazásának. A legnépszerűbb fintech applikációk közül Olaszországban az első helyet, az Egyesült Királyságban pedig a második helyet is sikerült elérnie egy ponton. Sőt, az Egyesült Államokban is előkelő helyen szerepelt.

A Vybe felvásárlásával klasszikus családi banki képességekkel bővül a Twig eszköztára. Többek között egy bankkártyával; fiataloknak hasznos kedvezményekkel; valamint egy-egy gyermekeknek és felnőtteknek szánt alkalmazással, amelyek biztosítják a szabadság és a felügyelet megfelelő egyensúlyát.

Az ügylet a Twig növekedési stratégiájának fontos eleme. A startup még év elején zárt le egy 35 millió dolláros tőkebevonási fordulót. Akkor fogadta meg, hogy a pénz egy részét földrajzi terjeszkedésre és felvásárlásra fordítja. Nos, sikerült betartania a szavát: a Vybe mellett idén már a Mobi.market online piacteret is akvirálta.

Több szempontból is érdekes az ügylet

A francia családi banki szektor meglepően telített – legalábbis sokáig az volt. A Kard, a PixPay, a Vybe és a Xaalys mind fiatalokra szakosodott neobankok. Ami viszont kifejezetten érdekes, hogy idén már volt példa egy brit-francia felvásárlásra a szektorban a Twig és a Vybe előtt is. A GoHenry nyáron a PixPay akvizíciójával lépett először az Egyesült Királyságon kívülre, és választása éppen Franciaországra esett.

Pusztán marketing szempontból a Twig és a Vybe összeállása a Z-generáció álombankjának tűnhet. A Twig körkörös gazdaságot felkaroló üzleti modellje, valamint a Web3-ra építő marketingje a fenntarthatóság és a technológia szerelmesei számára egyaránt megnyerő lehet. A Vybe fiatal korosztályok igényeire szabott szolgáltatásai és pénzügyi edukációs tartalmai pedig a gyakorlatban is hasznos, alapvető banki megoldásokkal láthatják el a fiatalokat.

(Forrás: PYMNTS)

(Címlapkép: Twig)