Megkezdődött a családi bankolás brit éllovasának terjeszkedése

Izgalmas felvásárlást jelentett be a napokban a GoHenry. A brit fintech 18 év alatti gyerekeket szolgál ki pénzügyi szolgáltatásaival és edukációs tartalmaival, az eddigi sikerek után pedig egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb érkezik egy akvizíció. Ez most meg is történt, a hasonló szolgáltatásokat nyújtó francia Pixpay-t vásárolta fel a vállalat. A GoHenry szerint ez az ügylet lehetővé teszi majd a felhasználói bázis bővülését és az európai növekedés megkezdését. 

A GoHenry egyébként is erős időszakon van túl, a pandémia 2020 tavaszi kitörése után megduplázta, egész pontosan 42 millió dollárra növelte bevételeit a 2021-es pénzügyi évben. Tőkét utoljára 2020 decemberében vont be a vállalat, akkor 40 millió dollár érkezett a befektetőktől, amiből azóta is zajlik a termékfejlesztés. 

Tavaly ősszel érkezett például egy átfogó, gamifikációs elemekkel dúsított pénzügyi edukációs felület, majd év végén a diákmunkát végző tinik kaptak hasznos fizetési funkciót. Idén pedig bejelentették, a GoHenry a továbbiakban csak bio lebomló bankkártyákat állít ki ügyfeleinek a megszokott plasztik darabok helyett.

A 2019-es alapítású Pixpay-t három francia üzletember, Benoit Grassin, Nicolas Klein és Caroline Ménager alapította. A fintech egy alternatívát akar kínálni azoknak a fiataloknak, akik igénylik a pénzügyi megoldásokat, ugyanakkor nem elégedettek a hagyományos bankok kissé elavult értékajánlatával. Az ügyfelek egy Mastercard kártyák kapnak a fizetésekhez, valamint egy mobilappot, ahol fizetéseket hajthatnak végre és fogadhatnak be, megtakarításba kezdhetnek, valamint kedvezményeket szerezhetnek kedvenc márkáiknál. A Pixpay egy külön appot nyújt  a szülőknek, ahol biztonságosan, hasznos edukációs és praktikus megoldások segítségével követhetik figyelemmel gyermekük pénzügyi életének alakulását.

A Pixpax közel 200 ezer ügyféllel rendelkezik, vagyis maga is szép bázist épített fel az évek során, még ha ez nem is mérhető a GoHenry 2 milliós ügyfélköréhez. A Pixpay a német és olasz piacokra tervez belépni, ami a felvásárlás mellett is gond nélkül megtörténhet az idei év során. A fintech fennállása óta több, mint 11 millió eurót vont be befektetőitől. A felek egyébként saját brandjük alatt folytatják a működést, nem változik a két vállalat vezetősége, központja és munkavállalóinak száma se.

Forrás: Fintech Futures

Borítókép: Tech Advisor

Bátorfi Botond