A Curve új crowdfunding kampánya

A Fintech Világa mai adásában Suppan Márton és Érczfalvi András Horváth Dáviddal, a Concorde Csoport pénzügyi elemzőjével beszélgetnek a Curve frissen bejelentett közösségi finanszírozási kampányáról. A londoni székhelyű fintech startup már korábban, 2019-ben lebonyolított egy crowdfunding kampányt, amely rendkívül sikeres volt, akkor 40 perc alatt 4 millió fontot gyűjtöttek be az érdeklődőktől.

Az adásban elhangzik, hogy a mostani kampány vélhetően inkább a vállalat ambiciózus terveinek alátámasztásának, valamint a vállalat ügyfélkörének aktivitásának növelésének céljából jött létre. Az „egy kártya mind felett” címszóra építő vállalat egyben bejelentette azt is, működésüket hamarosan kiterjesztik az Egyesült Államokra is, ez kifejezetten ígéretes projekt lehet, mivel az USÁ-ban a lakosok jelentős része 6-8 bankkártyával rendelkezi, külön-külön célokra. Épp ezért a Curve fokozott egyszerűséggel és kényelemmel kecsegtető értékajánlata kifejezetten népszerűnek bizonyulhat a tengerentúlon, a cél legalábbis biztosan ez lesz.

A résztvevők elmondják azt is, hogy a közösségi finanszírozásra határozottan jellemzőek a különböző csalások, átverések, a Curve esetében azonban a 2 milliós ügyfélbázis és az ígéretes jövő némiképp limitálja a befektetéssel járó kockázatok mértékét. A crowdfunding jellemzően hosszú távú befektetést jelent, az exit stratégia ugyanis várhatóan évekig nem nyílik még meg a most befektetőknek, akkor azonban a teljes bukás mellett a hatalmas hozam is elképzelhető. Horváth Dávid, a Concorde elemzője az adásban kifejti, hogy bár a Curve részvényei kifejezetten drágán lettek beágyazva, a jelenség nem számít ismeretlennek a fintechek körében, a vezetőség előrejelzései alapján pedig így is vonzó hozam válhat elérhetővé a szerencsés folytatás esetén.