A brit felnőttek harmada használja ezt a szolgáltatást

Az Egyesült Királyság legfrissebb kutatásai szerint a „Vásárolj most, fizess később” (BNPL) szolgáltatás minden korosztály körében egyre népszerűbb. A brit felnőttek körülbelül 30 százaléka használta legalább egyszer az elmúlt évben a megoldást.

A Clearpay friss kutatása szerint a BNPL az Y és X generációk körében a legnépszerűbb. A válaszadók 78 százaléka azt mondta, hogy segít csökkenteni a nagyobb kiadásokkal járó stresszt. Az elérhető hitelekhez képest a BNPL-t az emberek 45 százaléka kevésbé találta stresszesnek, mint a hitelkártyával történő vásárlást. Továbbá 78 százalék találta olcsóbbnak a BNPL-t, mint a többi lehetőséget.

„A BNPL-nek köszönhetően egy vásárlás több részletre bontása már nem jár a magas kamatlábak okozta stresszel vagy az eladósodás kockázatával. Nem meglepő, hogy ez most már az összes generáció által előnyben részesített, mindennapi fizetési opcióvá vált.”

– mondta Rich Bayer, a Clearpay menedzsere.

A kutatás szerint a Clearpay majdnem egymilliárd fonttal növelte a kereskedők eladásait az Egyesült Királyságban 2022 augusztusa óta. Továbbá mintegy százmillió fontot takarított meg a számukra, többek között az alacsonyabb csalási arányok és a jobb rendelésfeldolgozás révén.

Az előző hónapban a UK Finance’s Payment Market Report kutatása azt találta, hogy míg a 18–24 évesek harmada használ havonta legalább egyszer BNPL szolgáltatást, addig a 65 év feletti brit felhasználók körében is megduplázódott a korábban mért arány, ami jelentősen hozzájárul a BNPL használatának általános növekedéséhez.

(Forrás: Altfi)

(Címlapkép: Depositphotos)