A Kafene fintech-társaság olyan fogyasztóknak segít nagy értékű áruk megvásárlásában amik a mindennapi élethez szükségesek de számukra nehézséget okozna a megszerzésük. A cég most 14 millió dollárt gyűjtött össze Series A finanszírozási körében, ami fontos szerepet játszhat ennek a nemes célnak az elérésében.

Neal Desai (az Octane Lending korábbi pénzügyi igazgatója) és James Schuler (aki középiskolásként vett részt a Y Combinator programjában) 2019 júliusában alapították meg a New York-i székhelyű Kafene-t. Az alapítók célja olyan fogyasztók megszólítása volt, akiket a hagyomás hitelszolgáltatók már nem vettek figyelembe.

Működésük alapja, hogy a Kafene a fogyasztók nevében vásárolja meg a terméket egy kereskedőtől, és 12 hónap alatt adja át nekik a tulajdonjogot, miután az ügyfelek részletekben kifizették a terméket. Ha minden kifizetést teljesítenek, akkor ők válnak az áruk tulajdonosává, ha pedig mindezt az elvártnál korábban megteszik akkor jelentős kedvezményt is kapnak az árból. Ha azonban nem tudják a feltételek szerint fizetni a törlesztőrészleteket, akkor a Kafene megtartja az árut és vállalja a kölcsönnel járó veszteséget. Ez lényegében a Rent-A-Center bútor- és eletronikai vállalat szolgáltatásának egy modern verziója, csak a Kafene kevesebb pénzt számít fel a színvonalasabb termékekért – véli Desai.

A Kafene 2019 decemberében hozta létre finanszírozási termékének bétáját, majd márciusban szünetet kellett tartania a COVID-19 járvány miatt. A vállalat lényegében 2020 márciusától júniusig hibernálta működését, és tavaly júliusban indította újra a béta verziót. Októberre a Kafene minden újabb igénylést kénytelen volt visszautasítani. Ezt főként az okozta, hogy a COVID-19 világjárvány miatt minden korábbinál többen küzdöttek jelentős anyagi gondokkal. 2021 márciusára a vállalat már havonta körülbelül 2 millió dollárnyi árut értékesített.

Az új tőkéjével a Kafene azt tervezi, hogy országosan is jelentősen kiterjeszti meglévő, saját finanszírozású lízing üzletágát, valamint elindítja a közvetlenül a fogyasztóknak kínált virtuális lízing kártyáját.

Forrás: TechCrunch

Tóth Balázs