A brazil digitális bank, a Nubank egy 750 millió dolláros tőkebevonási kört jelentett be a napokban, melynek keretein belül a világ egyik leggazdagabb emberének számító Warren Buffett befektetési vállalata, a Berkshire Hathaway 500 millió dollárt fektetett a vállalatba. A Berkshire Hathaway közismerten nagyobb méretű, érett, hatékonyan menedzselt vállalatokba fektet be (méghozzá igencsak nagy összegeket), amelyek előtt megítélésük szerint rendkívül ígéretes jövő állhat. A Nubank esetében úgy érzik, reálisak a kitűzött növekedési célok, a latin-amerikai régió pedig sok kiaknázatlan lehetőséget tartogat még. 

A tőkebevonás révén egyébként a Nubank értéke elérte a 30 milliárd dollárt, vagyis 20%-kal nőtt a januári 400 milliós tőkebevonást követően elért 25 milliárd dollárról. A vállalat ezzel továbbra is a legértékesebb digitális hitelezőnek mondhatja magát.

A vállalat ügyfélköre 2019 júliusa óta 12 millióról 40 millió főre bővült, azaz több, mint háromszorosára nőtt a napi átlag 45 ezer regisztrációnak köszönhetően. A Nubank központi szolgáltatása egy hitelkártya, amelyet egy teljességgel digitális banki platformon keresztül vehetnek igénybe az ügyfelek, akik a platformon egy rendkívül széles termékpalettából válogathatnak: személyi hitelek, életbiztosítási konstrukciók, mikróvállalkozóknak szóló termékek, valamint azonnali fizetési szolgáltatások egyaránt a kliensek rendelkezésére állnak. Komoly fegyverténynek mondható, hogy az azonnali fizetések negyedéért a Nubank felelős Brazíliában. Ugyan az ügyfelek túlnyomó többségét továbbra is a brazil piac adja, a Nubank alig több, mint egy év alatt 1,5 millió ügyfelet szerzett Mexikóban, Kolumbiában pedig már több, mint 300 ezren regisztráltak a bank várólistájára. 

Az új tőkét a nemzetközi terjeszkedés folytatására, valamint a befektetési szektorba való betörésre fogja felhasználni a vállalat, utóbbi célt nagyban elősegítheti majd az Easynvest befektetési platform nemrégiben végbement felvásárlása. További fontos célnak számít a globális tehetségek bevonzása, mellyel a Nubank ígéretesen halad, ezt igazolja az új CTO, Matt Swann megszerzése (korábban az Amazon és a Booking munkatársa), valamint Arturo Nunez CMO-ként való kinevezése (korábban az Apple és a Nike munkatársa). 

David Vélez, a Nubank CEO-ja azt mondja: „Latin-Amerika lakosságának nagyjából 50%-a még mindig nem rendelkezik bankszámlával. A hitelkártyák penetrációja átlagosan 21%-on áll, míg ez a szám az Egyesült Államokban 70% felett van. Ez az új tőkeinjekció segíteni fog minket a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés demokratizációjában a régióban.”

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond