Újra divat a pénzügyi tudatosság

Az idei év kellemetlen meglepetésekkel volt tele, ami a globális gazdaság alakulását illeti. A 20 százalék feletti infláció és az orosz-ukrán háború is kihívás elé állítja a lakosságot. A Trend FM-en futó Fintech Világa legújabb adásában Suppan Márton, a Peak alapítója és Érczfalvi András műsorvezető az elmúlt időszak izgalmas trendjeit veszik górcső alá. Minden jel arra mutat, hogy a pénzügyi tudatosság ismét prioritást élvez a fogyasztók életében. 

Egy friss brit felmérés szerint az ottani lakosság közel 90 százaléka már használt pénzkezelési megoldásokat az elmúlt évben. Ez is jelzi, hogy az emberek felismerik a költséghatékonyság megnövekedett jelentőségét és segítséget kérnek a sikeres cselekvésekhez. Különösen népszerűek az előfizetések menedzselését segítő funkciók, amelyek a ki nem aknázott szolgáltatások lemondását teszik lehetővé. Hazánkban ez a szolgáltatás még nem terjedt el, pedig hasznossága a magyar piacon is lenne. 

Vannak fintechek, akik a hagyományosan vagyonos ügyfeleknek elérhető pénzkezelési megoldásokat szeretnék elérhetővé tenni a teljes lakosságnak. A felhasználók pénzügyi automatizmusok segítségével követhetik a költéseiket és hatékonyan takaríthatnak meg. Mivel a legtöbben nem mozognak komfortosan a pénzügyek világában, sokaknak értékes lehet egy automatizmusokra épülő termékpaletta. 

A mostani nehézségek a jövő nagy innovációnak is teret engedhetnek. Gyakran azt látjuk, hogy a válságos időkben születnek meg az újszerű, formabontó termékek és szolgáltatások. A pénzügyi tudatosság is slágertéma manapság, könnyen lehet, hogy itt is a közeljövőben érkeznek meg a valódi innovációk. Szerencsére egyébként a magyar piacon is egyre többen foglalkoznak a kérdéssel, az adásból az is kiderül, hogy milyen újdonságok jelennek meg a hazai bankok kínálatában.