A Truebill PFM (személyes pénzügyi menedzsment) startup 45 millió dollárt vont be legfrissebb tőkebevonási körében, melyet az Accel kockázatitőke-társaság vezetett. A mostani kör – amelyben a korábbi befektetők közül a Bessemer Venture Partners, a Cota Capital és az Eldridge Industries egyaránt részt vettek – csupán néhány hónappal követi az előző, 17 millió dolláros tőkeinjekciót, ezzel a vállalat már összesen 85 millió dollárt vont be elindulása óta.

A Truebill számos funkciót kínál az amerikaiaknak, melyek segítségével kontroll alá vonhatják pénzügyeiket. Applikációjuk egyik központi funkciója lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egy helyen tekintsék át előfizetéseiket, ezek közül a nem kívánatosakat pedig le is mondhatják az appból. Emellett, a telefon- és tv számlák esetében a Truebill kedvezményeket is ki tud alkudni a klienseknek. A vállalat az elmúlt időben bevezetett funkciókkal egyértelműen arra törekedett, hogy az appot egyfajta pénzügyi asszisztenssé tegye a lakossági ügyfeleknek, akik információt kaphatnak költési szokásaikról, egészséges havi költségkeretet hozhatnak létre, amit az appból követhetnek, valamint többek között megtekinthetik hiteltörténetüket is. A Truebill emellett az automatikus megtakarításokat is elősegíti, mivel folyamatosan elemzi a felhasználók fiókját és akkor hoz létre megtakarításokat, amikor több pénz áll a kliensek rendelkezésére.

A vállalat most egy vagyonkezelési felület létrehozásán dolgozik, amely egy helyen jeleníti meg az ügyfelek minden eszközét és adósságát. A vagyonkezelés nehézségét az adja, hogy a hatékony összkép ismeretéhez minden költségzsebet központilag össze kell kapcsolni, a Truebill célja, hogy ezt a feladatot is könnyebben kivitelezhetővé tegye. „Naponta több, mint 10 ezer felhasználó regisztrál a Truebillre azzal a céllal, hogy jobban megértsék és javítsák pénzügyeiket,” jelentette ki egy közleményben Haroon Mokhtarzada, a Truebill társalapítója és CEO-ja. „Ezzel a friss tőkével a Truebillt egy átfogó, egységes platformmá alakítjuk át, ami nem csupán a felhasználók előfizetéseinek és költéseinek kezelését könnyíti meg, hanem megtakarításaik optimalizálásában és pénzügyi helyzetük javulását elősegítő döntések meghozatalában is segíti őket. A Truebill rohamos gyorsasággal válik a mindennapi fogyasztók legértékesebb pénzügyi előfizetésévé.”

A vállalat markáns növekedését egyébként a bevont összegek alakulása mellett az is jól érzékelteti, hogy 2020 novembere óta 1 millióról 2 millióra nőtt a kliensek száma, a havi szinten kielemzett tranzakciók volumene pedig mostanra nagyjából 40 milliárd dollárra tehető.

Forrás: TechCrunch

Bátorfi Botond