Újabb fintech veszi célba a gyermekeket

Bejelentette 4 millió dolláros magvető finanszírozási körét az EarlyBird. A vállalat egy mobil appon keresztül teszi lehetővé a gyermekek szüleinek és szeretteinek, hogy a gyermek nevében befektetéseket kezdjenek és ezáltal biztosítsák a stabil anyagi alapokat a jövőre nézve. A tőkebevonási kört a Reddit társalapítójának (Alexis Ohanian) tőkealapja, a Seven Seven Six vezette további résztvevők mellett. 

Az alkalmazásban a szülők létrehozhatnak egy befektetési számlát gyermeküknek, majd számos diverzifikált portfólió közül kiválaszthatják a nekik szimpatikus összeállítást és néhány percen belül meg is kezdhetik a befektetést. A gyerekek tágabb értelemben vett ismerősi köre (távolabbi családtagok, barátok stb.) különös alkalmakkor hozzájárulhatnak a befektetések növeléséhez, így például karácsonykor, nyaraláskor, vagy akár a fogtündér nevében pénzt ajándékozhatnak az appban, amihez üzenetet, fényképet, illetve akár egy videót is csatolhatnak. 

Jordan Wexler, az EarlyBird CEO-ja azt mondta: “Az EarlyBird azzal a céllal jött létre, hogy egy minden család számára elérhető, a gyermekek vagyonának felhalmozására alkalmas megoldást nyújtsunk, amihez a gyerekek ismerősi köre is hozzájárulhat támogatásával és szeretetével. Indulásunk óta elképesztő növekedést, adaptációt és lelkesedést tapasztalunk a családok részéről, akik rendkívül különböző pénzügyi ismeretekkel és háttérrel rendelkeznek.”

Az EarlyBird révén egy újabb résztvevővel bővült a gyerekekre fókuszáló fintechek sora, így továbbra is elmondható, hogy ez a fintech alszektor egyike 2021 legforróbbjainak. Az EarlyBird szolgáltatásának kuriózuma, hogy az tisztán a vagyonkezelésre épül a legtöbb esetben jellemző zsebpénzkártya szolgáltatás helyett, amelyek kapcsán a befektetési szolgáltatások inkább ‘Nice to Have’ funkcióként voltak jelen. A közösségi élményre való építés szintén egy izgalmas elem, ami a világ folyamatos digitalizációjának ellenére még mindig egy hatásos komponens, gondoljunk csak a Copper amerikai családi bank alulról építkező marketing stratégiájára. Egy szó mint száz, érdemes továbbra is odafigyelni erre a területre, valamint az EarlyBird növekedésének ütemére egyaránt.  

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond