Új fizetési funkció jelent meg az Instagramon

A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg bejelentése alapján az Instagram új fizetési funkciója lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy chat üzenetben vásároljanak kiskereskedőktől. 

A fizetési folyamat rendkívül egyszerű. Az új funkció használatához a felhasználók először közvetlen üzenetet küldhetnek egy minősített kisvállalkozásnak, amelytől vásárolni szeretnének. Ugyanebben a chat ablakban néhány érintéssel fizethetnek a vásárlók a Meta Pay szolgáltatással, majd nyomon követhetik rendelésüket, és bármilyen egyéb felmerülő kérdést feltehetnek a vállalkozásnak. 

A Meta által megosztott képernyőképen látható, hogy amint a vevő a vásárlás mellett döntött, az eladó fizetési kérelmet hozhat létre. Miután a felhasználó kiválasztja a „Fizetés” gombot, a rendszer felkéri fizetési információinak és szállítási címének megadására és áttekintésére. 

A Meta adatai szerint hetente egymilliárd Instagram-felhasználó használja a chat ablakot arra a célra, hogy üzenetet küldjön egy vállalkozásnak valamilyen vásárlás kapcsán. Erre az igényre reagál az új funkció, ami zökkenőmentesebbé kívánja tenni a kommunikációt és a fizetést az alkalmazáson belül.

Izgalmas tény, hogy a Meta a múlt hónapban hivatalosan átnevezte a Facebook Pay-t Meta Pay-re. A jelenlegi termékjellemzők és általános felhasználói élmény, amelyet az emberek a Facebook Pay szolgáltatással megszoktak, ugyanazok maradnak a Facebookon, az Instagramon, a WhatsApp-on és a Messengeren. 

A márkaváltás idején Zuckerberg azt mondta, hogy bár a szolgáltatás változatlan marad, az átnevezés a Meta első lépése a metaverzum digitális pénztárcájának létrehozása felé. A Meta Pay segítségével indított vásárlási funkció egyenlőre csak az Egyesült Államokban elérhető.

Forrás: TechCrunch

Urbán Anikó

Borító: Meta