Több száz millió dolláros felvásárlás a Plaidtől

Az open banking szolgáltató Plaid egy ügyfélazonosításra és szabályozói megfelelésre szakosodott felületet vásárol fel. Az ügylet keretein belül körülbelül 250 millió dollárnyi készpénzt és részvényt fizetnek a Cognitóért, több részlet azonban nem került nyilvánosságra.

A kaliforniai Cognito egy személyi azonosság hitelesítésére szakosodott startup, amely ügyfélazonosításban (Know Your Customer, röviden KYC), valamint pénzmosás elleni védekezésben (anti-money laundering, röviden AML) is segítséget nyújt ügyfeleinek. Eleinte egy együttműködési megállapodásról szóltak a tárgyalások a Plaiddel, azonban ez később kinőtte magát a napokban bejelentett, nagy összegű felvásárlássá.

A Plaid által felépített API összekötöttség számos ügyfél folyamataiba beékeli az open banking szolgáltatót. Erre a szerepre jelentős mértékben tudnak építkezni, kifejezetten az ügyfélazonosítás területén, amely számos vállalatnak okoz gondokat. A Plaid körülbelül 5500 ügyfele egy olyan célközönséget jelent a Cognito számára, amihez a felvásárlás nélkül nehezebben és sokkal több idő alatt férhetett volna hozzá.

Zach Perret, a Plaid vezérigazgatója egy blogposztban fejtette ki, hogy az ügyfélazonosítás kritikus eleme szinte minden pénzügyi szolgáltatásnak, sok vállalat pedig több különálló megoldás összeollózásával próbálja leküzdeni az akadályokat. Ez a megközelítés viszont gyakran rossz tapasztalokhoz vezet az ügyfeleknek a regisztráció során és taszíthatja a potenciális klienseket. A Cognito áramvonalas, teljes körű megoldásai éppen ezt a problémát orvosolják a vezető állításai szerint.

Forrás: AltFi, TechCrunch

Qayum Dániel