Vivid Money – Pénzügyi szuperapp a fiatal generációknak

A világ különböző területein elterjedt szuperappokat bemutató cikksorozatunk első részében már részletesen megvizsgáltuk a Revolut történetét és szolgáltatásainak alakulását az évek során. Ezúttal a német székhelyű Vivid Money-ról lesz szó, amely azon európai fintechek kis táborát erősíti, amelyek mernek kísérletezni a régióban még csak kezdeti életjeleket mutató szuperapp modellel.

A 2019-ben alapított vállalat tavaly nyáron kezdte meg működését Németországban, kiemelt partnereik között pedig olyan patinás neveket találunk, mint a licenszelt Banking-as-a-Service platformot szolgáltató solarisBank, valamint az exkluzív fizetés-technológiai szolgáltató szerepét betöltő Visa. Az induláskor a kliensek bankszámlát, valamint ahhoz tartozó fém Visa bankkártyát kaptak a biztonságos fizetések és készpénzfelvételek végrehajtásához. A bankszámlára 100 ezer euróig teljes körű betétbiztosítás vonatkozik, míg a fizikai kártyához számos biztonsági funkció tartozik, valamint ingyen igényelhető mellé virtuális kártya is. A termékpalettában helyet kapott továbbá a Vivid híresen sokrétű cashback programja, valamint a külföldi devizák tartására alkalmas alszámlák.

Idővel aztán a kezdeti ügyfélkör kiépülését újabb megoldások követték, így a vállalat ügyfelei mára megtakarítási- és költségzsebekhez, valamint költségkezelési (PFM) funkciókhoz is hozzáférnek, melyek segítik őket költési szokásaik felismerésében és hasznos tippekkel, valamint egyénileg beállítható büdzsékkel és limitekkel segítik őket az egészséges pénzügyi szokások kialakításában. Fontos megemlíteni a befektetési szolgáltatásokat is, amelyek révén több, mint kétszáz európai és amerikai vállalat részvényeibe fektethetnek be az ügyfelek, de lehetőségük van tőzsdén kereskedett alapokba, illetve kriptovalutákba fektetni pénzüket, a folyamat ráadásul akár 1 dollárral is megkezdhető. A Revolut példáján keresztül is látjuk, hogy a kriptovaluták igencsak népszerű eszközosztállyá váltak, elsősorban a fiatalok körében, a brit neobank ugyanis 2020-21-es bevételeinek közel 20%-át kriptokereskedési szolgáltatásának köszönhetően realizálta. Elképzelhető, hogy a német neobank ezért is érezte fontosnak bővíteni az ügyfelek rendelkezésére álló opciókat, így immáron 50 különböző kriptovaluta érhető el platformjukon.

Az ambiciózus terveket a vállalat jórészt két legutóbbi finanszírozási köréből finanszírozza, hiszen tavaly novemberben előbb 15 millió, majd idén áprilisban 60 millió eurót vont be befektetőitől, akik között a kezdetektől megtalálható a Ribbit Capital jól csengő neve. Legutolsó tőkeemelésével a Vivid értéke egyébként 360 millió euróra emelkedett, ezt a magas összeget pedig alighanem az alapozta meg, hogy a vállalat mindössze 7 hónappal működése megkezdését követően már több, mint 100 ezer ügyféllel büszkélkedhetett. A nagy célok azonban nem korlátozódnak a termékfejlesztésre, a roadmapen ugyanis az Európán belüli terjeszkedés is előkelő helyet foglal el. A Vivid Money szolgáltatásai Németország mellett egyelőre csak Franciaországban érhetők el, az viszont szinte biztosan kijelenthető, hogy ha a jövőben is ilyen tempóban érkeznek az új megoldások akkor Európa további államaiban is jelentős érdeklődés mutatkozik majd szolgáltatásuk iránt.

Bátorfi Botond