Szépen gyűjtögettek a fintechek múlt héten

Megint eltelt egy hét, ideje tehát sorra venni, hogy ezúttal melyik fintech cégek kapták a legnagyobb befektetéseket. A múlt héten szingapúri nyertesünk volt, most viszont ismét egy amerikai fintech került a trónra. Ezzel kijelenthető, hogy a gyenge tavasz után ismét szépen magához vette az első helyet a világ legnagyobb fintech szektora. 

Az eheti nyertes az Opto Investments, egy New York-i székhelyű fintech. Az Opto elsősorban szabadúszó minősített befektetési tanácsadóknak nyújt segítséget a magánpiaci befektetések kínálatában. Ez jelenthet magántőke- és kockázati tőke, illetve ingatlanbe és alternatív eszközökbe való befektetést. A lényeg, hogy az Opto platformja segít a tanácsadóknak az ügyfeleik egyedi igényeihez illeszkedő portfóliót összeállítani és implementálni.

A szolgáltatás előnye, hogy a befektetési tanácsadók személyre szabott portfóliókat kínálhatnak ügyfeleiknek, aminek paramétereit ráadásul folyamatosan hozzáigazíthatják a kliensek elvásárásaihoz. Az Opto Investments a tranzakciós folyamat során is optimális élményt kínál. Ennek lényege, hogy a megszokottnál gyorsabb és költséghatékonyabbá teszik a magánpiaci befektetések kivitelezését. 

Mivel a legtöbb befektetési tanácsadó önállóan nem tudna ilyen befektetéseket kínálni ügyfeleinek, nagy hozzáadott értéke van az Opto platformjának. Az Opto most 145 millió dollárt vont be, így minden adott a növekedéshez és az új funkciók bevezetéséhez. 

Áttörést hozhat egy új modell az indiai piacon

A második helyezett alig több, mint fele annyi pénzhez (75 millió dollár) jutott, mint a nyertes, ezzel együtt hatalmas sikersztori az övék. A Zopper ugyanis az indiai biztosítási piacon kezdett gyors növekedésbe, ahol eddig kevesen tudtak nagy eredményeket elérni. Ez elsőre meglepő, hiszen 1,3 milliárd ember él a világ második legnépesebb országában, ez pedig rengeteg nagy szolgáltatónak elég kellene legyen.

Indiában viszont csak a lakosság 3-4 százaléka vesz igénybe biztosítási termékeket, a többiek a magas árak miatt ezt nem engedhetik meg maguknak. Sokan emiatt mikro méretű konstrukciókat alakítottak ki. Ezzel sok ügyfelet szereztek, de a bevételek alacsony szintje miatt nem tudták megközelíteni a nyereséges működést még a legnagyobbak sem. A Zopper más megközelítést választott és eddig nyerésre áll.

A vállalat rengeteg kis biztosítóval lépett partnerségre, akiknek lehetőséget ad, hogy a Zopper platformjára beágyazva értékesítsék biztosítási termékeket. Van itt minden, életmód-, gépjármű-, egészség-, élet- és számos egyéb típusú biztosítási termék. A Zopper emellett bankokkal és egyéb pénzügyi szolgáltatókkal is megállapodott. Bennük közös, hogy rengeteg ügyféllel rendelkeznek, akiket szeretnének kiszolgálni biztosításokkal, de nincsenek saját termékeik, amelyek erre alkalmasak lennének.

Ők a Zopper platformjának segítségével kínálhatnak innovatív megoldásokat az ügyfeleiknek. Így nem kell vagyonokat elkölteniük a saját kínálat kialakítására, a kisebb biztosítók pedig anélkül juthatnak el lakosok tömegeihez, hogy ehhez különösebben sok marketinget kellene végezniük. A Zopper így megtalálta saját ideális szerepét, aminek köszönhetően másfél éve nyereséges a cég. De talán ennél is fontosabb, hogy a teljes indiai biztosítási ökoszisztéma sikeréhez is nagyban hozzájárulnak. 

Szépen növekszik a kockázatkezelési megoldások piaca

A végére is egy izgalmas sztori maradt. Az AccessFintech az Opto Investments-hez hasonlóan New York-i székhelyű cég. A vállalat kockázatkezelési szolgáltatásokat nyújt bankoknak, hogy így segítse őket működésük hatékonyabbá és biztonságosabbá tételében. A cég megoldásai segítségével a működés transzparenssé válik, jelentősen csökken a váratlan szabályozási hiányosságok előfordulása és optimálisabbá válik az ellátási lánc menedzselése. A kínált megoldások egy-egy meglehetősen komplex feladat elvégzésére jöttek létre, így kellően specializáltak. 

Az AccessFintech története azért érdekes, mert a kockázatkezelés épp egy olyan tevékenység, amit erősen asszociálunk a bankokkal. Sokszor el is hangzik a fintechekkel szemben szkeptikus körökben, hogy egy hagyományos pénzintézet olyan kötelezettségekkel rendelkezik ezen a téren, aminek a fintech cégek többsége sosem tudna megfelelni. Épp ezért valahol ironikus, hogy egyre több hasonló cég van, akik fintech-ként nyújtanak segítséget a bankoknak a kockázatkezelésben. Az AccessFintech 60 millió dollárral gazdagodott a múlt héten.

(Forrás: Crunchbase)

(Borító: DepositPhotos)

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.