Száz unikornisnál tart az indiai fintech szektor

Hét hónap alatt megkétszerezte értékeltségét az Open, egy vállalati ügyfeleket célzó neobank. Az Open 50 millió dollárt vont be Series D fordulója során, amelynek következtében elérte az unikornis státuszt. A startup így a századik fintech lett Indiában, melynek értékét legalább egy milliárd dollárra becsülik a befektetők.

Az Open startupokat, valamint kis- és középvállalatokat szolgál ki banki megoldásokkal 2017 óta. Elsősorban az alkalmazottak kifizetésében, mindennapi könyvelés folyamatokban, továbbá több bankszámla központosított kezelésében segíti ügyfeleit. Összességében 2,3 millió kliens használja az Open szolgáltatásit, éves szinten 30 milliárd dollárnyi tranzakciót dolgoz fel számukra a fintech.

A bevont tőke három új szolgáltatás bevezetését teszi lehetővé. A Flo bevételek alapján megítélt finanszírozást fog kínálni, a Settl korai elszámolást fog biztosítani kártyatranzakciók során, továbbá a Capital forgótőke-finanszírozással fogja segíteni az ügyfelek pénzügyeit. A következő 12 hónapban a neobank 1 milliárd dollárnyi hitelt tervez kihelyezni ügyfelei között.

Az utóbbi években az Open elkezdte white label módon értékesíteni technológiáját, így megoldásait más indiai bankok is felvehetik kínálatukba. Néhány éve a legtöbb indiai bank szkeptikusan állt hozzá a neobanki szektorhoz. Mostanra azonban egyre gyakrabban nyitnak az agilis, innovatív szereplőkkel való együttműködések felé. Az Open mellett a RazorpayX, a Fi és a Jupiter is a nagyobb indiai neobankok közé tartozik.

A századik indiai fintech unikornis megszületése az ország fintech ökoszisztémájának erejét igazolja. A világ milliárdos értékeltségű startupjainak tíz százaléka Indiában található, közülük hatvan a tavalyi év óta érte el a mérföldkövet. Ez egy páratlan teljesítmény annak fényében, hogy az első indai unikornist 2012-ben köszönthette a piac. A fintech tőkebevonásokban idén egyfajta visszaesés várható nemzetközi szinten, azonban van egy olyan sejtésünk, hogy fogunk még indiai fejleményekkel találkozni.

Forrás: TechCrunch

Qayum Dániel