Spanyol fintechek 1. rész – Finnovating

A következő 1-2 hétben bemutatjuk a múlt héten véglegesített Spanish-Hungarian Fintech Bridge Project öt spanyol résztvevőjét. Elsőnek a Finnovating-re esett a választásunk, hiszen, mint azt múlt héten megírtuk, ők voltak a spanyol aláírói annak a megállapodásnak, amely a spanyol és a magyar fintech piac kölcsönös közeledését és nemzetközi szinten való együttműködését is célozza, mind a V4 országok, mind a latin-amerikai piaci szereplői irányába.

A Finnovating 2016-ban alakult meg, azzal a céllal, hogy hatékonyan összekössék a világ fintech cégeit és ezáltal értékes projekteknek és befektetéseknek ágyazzanak meg felületükön. A madridi székhelyű fintech cég mára egyre jelentősebb szereplőnek számít. Szolgáltatásuk, a Fintech Open Innovation Platform lényege, hogy rendkívül kiterjedt adatbázisán keresztül összeköti a világ fintech szereplőit és lehetőséget ad nekik a hatékony kollaborációra, befektetésekre, mindezt rugalmasan, digitálisan és egyszerű skálázhatóság mellett. A különböző fintech szereplők hatékony összekötése olyannyira központi jelentőségű a platform szempontjából, hogy szolgáltatásukat előreszeretettel illetik a Matching-as-a-Service megnevezéssel.

Megoldásuk előnye, hogy többféle célcsoportot képes színvonalasan kiszolgálni, hiszen egyszerre szól fintecheknek (akik növelhetik láthatóságukat és finanszírozáshoz is juthatnak), nagyvállalatoknak (akik fellelhetik a számukra ideális fintecheket a különböző kollaborációkhoz), valamint befektetőknek (akik üzleti lehetőségeket térképezhetnek fel a finanszírozás után néző startupok azonosításával).

A Finnovating négy közösségi platform mintájára alkotta meg a felületének legfőbb funkcióit, melyek az alábbiak: (1) a fintechek LinkedIn-je, ahol több, mint 50 ezer vállalat rendelkezik saját profillal, (2) a fintechek Tindere, ahol egy algoritmus segítségével mindenki megtalálja a számára leginkább releváns partnereket és befektetőket, (3) a fintechek Slackje, ahol hatékonyan kezdhető meg a vállalatok közötti kommunikáció és könnyedén skálázhatók a projektek, (4) a fintechek Amazonja, ahol egy online piactér keretein belül mindenki hozzáférhet a legjobb beszállítókhoz földrajzi elhelyezkedés és egyéni igények függvényében.

Összességében tehát nem nehéz meglátni, hogy a Finnovating miként tud majd hozzájárulni a Hungarian-Spanish Fintech Bridge projekt sikeréhez, hiszen globális fintech platformjuk kialakítása során már hatalmas mennyiségű tudást szereztek az optimális kollaborációk elősegítésében, valamint facilitálásában. Ennek fényében csak remélni tudjuk, hogy jelentős szakértelmükből a hazai fintech szektor szereplői is érdemben tudnak majd profitálni és siker koronázza majd a spanyol és a latin-amerikai piacokra való érkezésüket.

Bátorfi Botond