Rohamtempóban növekszik a Mettle

A Mettle, a NatWest digitális KKV banki spinoffja 500 százalékos ügyfélszám-növekedést mondhat magáénak az elmúlt tizennyolc hónapban. A digitális bankszámlát szolgáltató vállalat ezáltal mostanra 50 ezer brit kis- és középvállalkozást tudhat ügyfelei között.

A Mettle 2018-as alakulása óta kizárólag egy mobilappon keresztül szolgál ki szabadúszókat, egyéni vállalkozókat és kisvállalatokat. A teljességgel digitális bankszámla mellett a termékpalettán könnyen használható könyvelési és adózási megoldások is elérhetők. A Mettle célja, hogy minél több fronton támogassa ügyfeleit a pénzügyek hatékony és gyors kezelésében. 

Az ügyfélszám markáns növekedésével egyidőben a betétek is 600 százalékkal emelkedtek az elmúlt másfél évben. A Mettle szerint az appon keresztül lebonyolított tranzakciós volumen több mint 2 milliárd font volt ebben az időszakban. Ami az új számlanyitásokat illeti, a legerősebb növekedést az építőipari (101%), a vendéglátóipari (94%) és a takarító cégek (84%), valamint az oktatási területen tevékenykedő vállalatok (81%) mutattak. 

Ezzel párhuzamosan a felskálázás miatt a munkavállalók száma megduplázódott 2021-ben, így mostanra a csapat nagyjából 250 főt számlál. Egy nagy távozó is volt, hiszen a korábbi CEO, Marieke Flament elhagyta a vállalatot, hogy a Near svájci blockchain platformhoz csatlakozzon. Utódja a NatWest egyik veteránja, Andy Ellis így kommentálta a mostani növekedést: “Ez az ügyfélakvizíciós mérföldkő bizonyítja, hogy milyen aktív a piac ezen szegmense. A kisvállalatok és az egyéni vállalkozók kiszolgálása hagyományosan drágának és nehézkesnek bizonyult a pénzügyi szektor szereplői számára. A NatWest szabályozói és pénzügyi háttere és támogatása lehetővé teszi számunkra, hogy az ügyfeleink igényeit helyezzük előtérbe.”

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond