A Chase és a Revolut után a PayPal is nyit a digitális média világa felé. A fizetési óriási bejelentette, hogy összeállít egy új, hirdetésekre fókuszáló csapatot, illetve létrehoz egy hirdetési platformot is.
Fontos szerepet kap a PayPal Ads hirdetési üzletág a PayPal életében. A vállalatnál felgyülemlett kereskedői és fogyasztói adatokra, illetve az elérési csatornákra építkezve fogja diverzifikálni a bevételeket, túllépve a fizetési szolgáltatások korlátain.
Ebben a törekvésben fontos szerepet kap a reklámiparban tapasztalt vezetőség. Érkezik Mark Grether, akinek a vezetése alatt az Uber reklámozási üzletága 1 milliárd dolláros forgalmat generált több mint 500 000 hirdetővel világszerte.
Vezetésével a PayPal egy olyan hirdetési üzletágat tervez felépíteni, amely segíti a kereskedőit az informált, gondosan megtervezett marketingben, illetve kedvező ajánlatokkal jutalmazza fogyasztóit. Mint a Chase és a Revolut esetében, a PayPalnél is egy adatalapú, személyre szabott ajánlatokkal és hatékony ügyféleléréssel operáló hirdetési megoldás érkezhet.
„A kereskedelem és a reklám mélyen összekapcsolódik, és hiszünk abban, hogy a PayPal hirdetési platformja a kis- és nagykereskedők számára egyaránt kihagyhatatlan marketingcsatornává válik.”
– Diego Scotti; vezető tisztségviselő; PayPal fogyasztói csoport üzletág, valamint globális marketing és kommunikáció
Hirdetőkké válnak a fintech cégek
Nem véletlenül nyit több pénzügyi szolgáltató is a reklámipar felé. A PayPal, a Chase és a Revolut kezdeményezéseinek számos előnye van.
- Bevétel diverzifikáció: a legegyértelműbb előny, hogy a pénzügyi szolgáltatásokon kívül egyéb forrásokból is bevételhez jutnak, méghozzá annak az adatvagyonnak a felhasználásával, ami már most is rendelkezésükre áll.
- Kétszeres bevétel: a bankok a velük leszerződő, reklámozó vállalkozásoktól is pénzt kapnak, valamint a reklámok által generált tranzakciók során esedékes tranzakciós díjakat is beszedik ügyfeleiktől.
- Csomagok bevezetése: a hirdetések bevezetése új szolgáltatáscsomagok létrejöttét is elősegítheti, amelynek köszönhetően ugyancsak fokozni lehet a bevételeket.
- Ügyfelek hűségének erősítése: a kedvező, személyre szabott ajánlatoknak köszönhetően a bankok tovább erősíthetik kapcsolatukat ügyfeleikkel.
De ezeken az előnyökön túl is kialakítható egyedibb értékajánlat. A Zilch hirdetési bevételek által támogatott BNPL-hálózatot épített fel. A Klarna e-kereskedelmi és fizetési ökoszisztémájában fontos a marketing, amely serkenti a saját és a partnerek szolgáltatásai iránti keresletet. Illetve a MoneyLion Malka Media-akvizíciója érdekes lehetőségek sorát tárta fel lassan három éve.
(Forrás: Sajtóközlemény)
(Címlapkép: Depositphotos)